lördag 9 maj 2009

Massage någon...please !

Åh vilken träningsvärk jag har i hela ryggen. 50 chins (inte på rad...) och tunga marklyft får onekligen ryggen i fin form, men ger dessvärre bieffekter också. Jag brukar inte vara så där jätteförtjust på att få massage (däremot roligare att ge), men nu skulle jag gärna ta emot !

Att välja parfym är ett dilemma. Särskilt om man vill ha någon helt ny. Jag pallar inte riktigt starka dofter. När man kliver in på Åhléns parfymavdelning vet man att man har ungefär 5min på sig att välja något. Sen är näsan helt förvirrad av alla dofter och huvudet börjar kännas tungt. Hade dock en riktigt snygg tjej som hjälpte mig så jag stod ut säkert 10min...ha ha ha. Jag måste medge, jag är svag för tjejerna på Åhléns kosmetik/parfym-avdelning. Men jag fick med mig ett nytt märke.

Har läst 2 böcker senaste tiden.Aldrig fucka upp var den första. Den är uppföljaren till Snabba Cash. Den var inte alls lika bra, dock läsvärd. Den andra var El Choco, som var riktigt bra och samtidigt skrämmande. Den handlar om en svensk som smugglar kokain och åker fast. Han hamnar på ett fängelse i Bolivia. Grattis. Det var en bok som fick mig att tänka över hur otroligt bra vi har det här i Europa. Han skriver bland annat om en kille som fick 8 års fängelse för att han försökte stjäla kycklingar till sina svältande barn...roligt öde ;=( 

Ibland undrar jag, varför föddes inte jag in i såna förutsättningar ??? Varför föddes jag här i Europa, med alla möjligheter ?

Även om jag tycker det är trevligt att vara singel finns det stunder när jag skulle vilja en ha en flickvän. Just nu har jag ett sån stund. Skulle vilja vara nykär och ha någon att se fram emot en härlig 2-3veckors solsemester med. Gärna Maldiverna.

På mitt jobb har det kommit en Indisk "delegation" på 2-3 pers som jag ska ta hand om. En av dom säger väldigt oväntat (med tanke på hur försynta Indier är) If you would shave your head you would look like Vin Diesel. You have the same accent and the same body language. Haha mycket  har jag hört, men att jag skulle likna honom...??? Det vete tusan. Vet inte om man ska ta det som en komplimang eller inte. Så vältränad som han är jag inte, trots mina 101 armhävningar...ha ha ha.

8 kommentarer:

Astriid sa...

Haha, jag skulle inte heller tacka nej till massage kan jag säga. Blev rejält mörbultad efter att ha studsat på en studsmatta med tre galna men härliga ungar :P Vi kanske kan utbyta lite? Haha..

Vad blev det för parfym då?? Jag köpte också precis en ny, men håller med om att det är svårt! Det luktar bara lika överallt. Men jag hade läst på innan och sprayade på mej av Burberry summer, luktade lite på den under dagen och kände att ja, den här ska jag ha! Starkare doft än vad jag brukar men det kändes bra. Mitt nya jag lixom :) Nu jävlar kör jag!

Duktig du är som fortsätter träna, jag är helt ur form känns det som. Men man kan inte göra allt på en gång, ska införskaffa mej ett par löparskor till att börja med.

Hoppas din lördagskväll är mer givande än min och att din drömtjej dyker upp snart! :)

Kraam

Douglas sa...

Astriid: Haha ja jag är gärna med på utbyte. Gör vad som helst, bara jag inte behöver känna mig som en stel 70-åring som jag gör nu...

Det blev någon Versace. Vet inte "modellen". 30ml EdT kostade 399kr på Åhléns om det nu är någon ledtråd ?? Lustigt, när jag testade den här kände jag också direkt att den här ska jag ha !

Tackar! Träningen går bra nu, har kommit in i ett bra stim. För din del kanske det inte är så konstigt att det går trögt med tanke på vissa delar i din arbetssituation...Det går säkert bättre när det är ur världen !

Min Lördagkväll känns heeelt ok. Är trött efter senaste veckans hektiska tempo. Ska läsa lite i min nya bok, sen är det natti natti ;=)

Kramar!

Fröken Svensson sa...

Jag kan massera dig om du kommer hit med hyllan. Tycker jag väntat nog länge ;)
KRAM!

Douglas sa...

Fröken: Taget alla da'r i veckan ! Ska bara svänga förbi Stalands, bryta mig in och hämta hem en hylla. För de 2 som jag körde hem till dig har jag gett andra eftersom du inte var hemma....

Hmmm så du är också hemma en Lördagkväll som denna ? Verkar vara en lugn kväll för bloggisarna ;=) ?

Kram baby!

Anonym sa...

Jag älskar att både få och ge massage =)
Tyvärr glömmer man bort den sortens beröring alldeles för ofta.

Hoppas helgen varit bra!
Kram på dig.

Varför vara perfekt.. sa...

Vin diesel e juh ett snyggo! :)
Håller med om det där med dofterna på Åhléns. Man blir ju yr i bollen... kram kram

Astriid sa...

Haha, nä, det är fan inte kul att vara stel. Jag har typ nackspärr efter bravaderna på "jobbsemestern". Inte skönt det heller. Måste stretcha!

Fan vad märkligt doh. Jag stod och luktade på versace, den luktade jävligt najs! Fast det var ju iof tjejparfymen.. :P Men då borde ju herrdoften också lukta gott ;) Fast jag vet ju redan att du har bra smak vad gäller parfym, hihi!

Det är så skönt när man väl är inne i det där :) Ååh, längtar nästan tills jag får börja igen även om det är tungt i början :S

Ja, läsa är skönt. Underskattat. Hoppaas boken är bra vilken du nu läser nu. Jag har tänkt läsa snabba cash. Måste ta tag i det, snart.

Och du, att du är lik Vin Diesel var väl ingen dålig komplimang ;)

Kramkram

Douglas sa...

Latja: Haha i mina förhållanden glöms aldrig fysisk beröring bort på något sätt ;=)

Helgen var bland de lugnaste på länge.

Kram på dig också !

Perfekt: Haha vet som sagt inte om jag är så lik honom. Mmm det är obehagligt med så starka dofter.

Kram!!

Astriid: Nä stelhet suger, och tyvärr är ju inte stretching så där jättekul heller...

Haha ja vi verkar onekligen ha samma smak när det gäller dofter. Vad har du för märken på parfymen ?

Jag läser Stieg Larssons första i trilogin.

Hmm ja jag får väl tro att det är en komplimang ;=) Tycker själv han ser helt vardaglig ut.

Kram !!