tisdag 19 maj 2009

89.8 !

Dagen började mycket bra när jag ringde exet. Hon fyller år idag och jag ville givetvis ringa och gratta henne. Vi pratade säkert i 30min om allt möjligt och det känns så fint att kunna prata med samma jargong som när vi precis lärde känna varandra. Att hon sen blev riktigt glad över att jag ringde gjorde mig gladare också. Även fast det var så länge sen jag gjorde slut känns det att jag bryr mig om hennes välbefinnande och blir glad om hon är glad.

Stack sen iväg och tränade på lunchen och där fick jag ytterligare en sak att glädjas åt. Ställde mig nämligen på en våg vilket jag inte gjort på ett bra tag och den stannade på 89,8kg. Det var säkert 6-7 år sen jag vägde under 90kg senast. Jag började ana "oråd" när jag för någon vecka sedan var tvungen att rensa min garderob och gick igenom alla jeans jag hade. Döm om min förvåning när jag fick på mig ett par som hade storlek 32 i midjan :=) ?? Hade räknat med att få kasta en del, men icke.

Detta med vikten blev jag glad över så jag har firat det ikväll med en pizza, en massa choklad och just nu sitter jag och sippar på en Gin&Tonic...ha ha ha.

Jag skrev om viktminskningen till exet och fick till svar Grattis, nu måste du se ännu yngre ut än tidigare :o) ! Haha hon har onekligen charmen kvar.

5 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Härligt att höra att det har gått så bra! Kram kram

Astriid sa...

Skönt att ni kan prata som förut! :)

Visst är det härligt när man ser att man minskar? ;) Fast jag är rätt pissed eftersom min favoritjeans blir "stora" så fort efter en tvätt. Det kanske inte syns så mycket men det känns. Mina nya sitter däremot som ett smäck. Me like!

Fortsätt träna på nu ;) Skulle du anta utamningen med sexpacket förresten? Eller ändrade han sej? Hihi.. :P

Kram

Fröken Svensson sa...

Go Dogge, go Dogge!
Tycker du ska ta utmaningen nu när du verkar i form ;o)
Kul att det kändes bra med exet. Det är ju någon som man faktiskt tyckt mkt om tidigare så det är skönt att inte vara ovänner iaf
:-)
KRAM!

Anonym sa...

Pizza, choklad och GT är ett perfekt och mkt gott sätt att fira på =)

Ska nog se till att få fira ngt i helgen jag med.
Kram kram

Douglas sa...

VPV: Tackar ! Ja jag har tränat duktigt måste jag säga. Nu har jag dock vilat 5 dagar (medvetet) men imorgon går tåget igen ;=)

Kraaaam!

Astriid: Ja det är väldigt skönt. Hon är en fin tjej.

Hehe jo det är nice ! Det är också en bra morot för fortsatt träning.
Min bästis sa att man ska köpa jeans som nästan är en storlek för små eftersom dom alltid töjer sig närman haft på sig som.

Jag skulle LÄTT anta utmaningen ;=) Har dock inte hört något mer.

Kram!!

Fröken: Åh tack för "hejaramsan" ;=) Den peppade mig !

Ja jag skulle inte tveka att anta utmaningen rent "sportsligt" sett. Det som skapar lite tvekan är att nu när det är sommar vill jag unna mig att leva livet och inte ha diet och vara utan alkohol i 5-6 veckor...ha ha ha.

Mmm jag är mycket glad över situationen med exet.

KRAM!!

Latja: Haha ja den sättet att fira på kan jag varmt rekommendera ;=))!! Underbart.

Kraaaaaaaaam!