onsdag 6 maj 2009

Chelsea-Barcelona...

...vilken match ! Eller snarare upplösningen. Helt sjukt. SÅ mycket känslor, och oj vad Chelsea hade velat ta revansch på United för förra årets finalförlust ! Har Ballack på näthinnan när han jagar domaren och ser ut att kunna sänka honom när som helst med en rak höger när han inte blåser straff på övertid. Eller när Drogba höll på att göra samma sak efter slutsignalen. Helt rabiat. Satt och skrattade duktigt kan jag lova.

För att inte tala om känslor åt andra hållet. Iniestas min när han kvitterar. Och alla lagkamraters. Den där fullständiga euforin. Hade den där känslan en gång i tiden när vi gick upp i division 1. Obeskrivlig. Skulle vilja att alla fick uppleva den.

Dessutom är jag ju inte alltför ledsen över att Chelsea åkte ut. Det ska ju villigt erkännas.

Någon dag ska jag läsa ikapp alla bloggar också. Har inte hunnit med det bara. Har varit helt fullspäckat och kommer vara så hela veckan tills Lördag.

4 kommentarer:

Astriid sa...

Sånt där har jag aldrig förstått mej på. Så tråkig är jag ;)

Douglas sa...

Astriid: Haha kan tala om för dig att jag aldrig haft en flickvän som förstått sig på fotboll ;=)

Kram!

Astriid sa...

Haha.. Inte? Det finns ju ändå en hel del som faktiskt gillar fotboll.. Nä, tacka vet jag hästsporter ;)

Kraam

Douglas sa...

Astriid: Ja det har du rätt i. Har sett många tjejer på matcher själv så nog finns dom.

Njae hästsport är inte min grej. Fast hästar är riktigt fina djur.

Kram!