söndag 17 maj 2009

Smått och gott från senaste veckan.

Var på kundpub i veckan och vi hade knappt varit där i 15min när jag skulle skoja med en kollega som stod med ryggen vänd mot mig. Samtidigt som jag knuffade jag till honom och satte en armbåge i ryggen på honom så sa jag lagom kaxigt Oj ursäkta A jag såg dig inte. Satte dock mitt eget skratt i halsen när jag såg att jag hade misstagit mig på person... Sen att den andre var någon ganska högt positionerad lirare gjorde inte saken roligare. Så det var bara till att lägga på stora smilet och be om ursäkt och säga som det var. Tur att han kunde ta det på ett skojigt sätt. Exakt huuuuur många gånger tror ni jag fick höra om den här incidenten resten av veckan ;=) ??

Kom hem från träningen för inte så länge sen och tog av mig byxorna eftersom det var så varmt. När jag står i hissen för att åka ner till tvättstugan kom jag på mig att jag hade glömt att ta på mig dom igen !! Så såg ni någon som stod i mässingen åkandes upp och ner så vet ni vem det var och ni behöver inte ringa polisen och tala om att det finns en våldtäktsman i huset ;=) ! 

En kompis till mig har fått för sig att vi ska ha en tävling om vem som har det synligaste 6-packet i slutet av Juni....ha ha ha....shit vad fånigt. Fan, jag har väl annat för mig än att käka tonfisk och sallad i 6 veckor. Å andra sidan kan det vara en kul grej för disciplinen. När jag sen påpekade för honom att han garanterat kommer tappa muskelmassa också lät han inte lika sugen längre ;=) Han har kommit igång med träningen och är helt inställd på att bli större, medans jag inte alls vill det utan vill hellre ha en atletisk kropp. Så om det blir någon tävling eller inte återstår nog att se. Han blev lite orolig när han hörde det där om förlorad muskelmassa.

Har haft lite ångest idag också. Hamnade på ett att Stockholms inte mest fashionabla ställen igår på en lagfest. Stack dit för att träffa gamla lagkompisar som jag inte sett på ett tag. Att jag sen lyckades bränna 900kr gjorde mig inte alltför lycklig...så mitt straff bestod i att ta tunnelbanan hem istället för taxi.

Även om stretching är sjukt tråkigt inser jag att det är ett måste för min del. Struntade i det i början av veckan efter löpningen och hade ont i flera dagar efteråt. Efter de senaste 2 gångerna har jag varit noggrann med det och det är som dag och natt faktiskt. Kan rekommendera det varmt !

7 kommentarer:

Zinnie sa...

Haha.
Tack för det härliga skrattet jag fick när jag läste ditt inlägg. Både av jobbincidenten med armbågen men framförallt av missandet av byxorna.
Hur lyckas man med det? ;)

Kram

Varför vara perfekt.. sa...

Tagit på mej byxor ut o in har jag gjort.. men aldrig GLÖMT att ta på mej dem! hahahahaha! :D
KRAAM

Astriid sa...

Haha, det händer ju saker här iaf! Du gjorde bort dej, två gånger! ;) Men man måste ju bjuda lite på sej själv ibland ;)

Men stretcha är ju så boring.. Menmen, jag ska väl bättra mej då. När träningen kommer igång igen :P

Kraam

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Är du lite fövirrad för tillfället Dogge? ;)
Skulle jag velat se: en man i kalsonger i trapphuset, hahaha.
Ang stretchningen så är jag helt på! Jag gör det jämt efter löpningen och jag får ingen värk :)KRAM på dig!

Douglas sa...

Zinnie: Åh tackar ! Det är alltid kul att kunna glädja människor ;)

Hmm jag lyssnade på musik på hög volym och blev nog så tagen av det att jag helt enkelt glömde...men jag håller med, det är en bedrift att glömma.

Kram!!

VVP: Nä det är nog första gången för mig också...ha ha ha. Och sista förhoppningsvis.

Kram!!

Astriid: Njae egentligen gjorde jag bara bort mig en gång eftersom ingen såg mig i kalsongerna...ha ha ha.

Vi behöver nog bättra på oss båda 2 när det gäller stretchingen.

Kram!!

Fröken: Hmm jag är rätt förvirrad i allmänhet om jag ska vara ärlig..

Haha ja du ser...sa jag inte en gång i tiden att man inte ska ge sig ut på djupa vatten när jag är i krokarna ;=) ??

Se bara till att inte ha på dig en parningsdräkt så ska det nog inte vara någon fara om du ser en kalsongprydd man...ha ha ha.

Ajaj här får Dr.Douglas med rätta bannor för att inte ha skött stretchingen...

Kram!!

Fröken Svensson sa...

HAHAHA! Jodå, parningsdräkten är alltid på. Dag som natt ;o)
Kram!

Douglas sa...

Fröken: Haha det där lät lagom kinky ;=)."Dag som natt"...dig lär man med andra ord inte kunna smyga förbi om man är iklädd endast kalsonger...ha ha ha.

Kram!!