tisdag 26 april 2011

Från pajas till fighter

Påskledigheten har bjudit på det mesta. Främst chill som jag och oskrivnablad verkar vara duktiga på ;=)

Igår fick jag en mycket efterlängtad revansch. Jag gjorde ju en grej i Lördags som jag och kompisarna skrattade gott åt i efterhand. Jag tror jag berättat att ett av mina mål är att springa 5km < 20min. Nu har jag tränat en del och det har känts bra. Så jag tänkte att jag skulle försöka mig på att springa 3km i samma tempo som för målet. Det skulle alltså ta 12min. Det gick helt åt h*lv*t* rent ut sagt. Efter 6 min undrade jag vad fan det är som händer ? Pulsen låg på runt 190 och jag var tvungen att kliva av.

Jag hade alltså värmt upp i 10min, stretchat i 6-7min. Dessutom hade jag dragit på mig löparbyxor(tights), löparstrumpor,pulsklocka och preppat mp3-spelaren med låter. Sen...får man kliva av efter 6minuter...ha ha ha. Snacka om pajasvarning. Jag kände mig sjukt misslyckad.

Dock blev det här en bra sporre till att försöka igen. Jag anade att nånting var på tok för SÅ snabbt ska jag inte tröttna. Man är ju uthållig...ha ha ha (och jag tänker naturligtvis på LÖPNING nu...hi hi hi...). Så igår var det bara att göra om samma procedur. Tokladdad som jag var så gick det bra men shit vad trött jag blev! Så lättvaggad som jag var igår kväll var det längesen. Men strunt samma, de 3km gick bra. Idag ska jag fira framgången med att äta Brownies med vaniljglass med kompisarna till Champions League :=)

Apropå påskägget måste det ha gjort ett starkt avtryck. Helt plötsligt blev man bemött med här kommer min favvokille när jag visade mig på gymmet ;=) Att så lite godis kan göra så mycket...ha ha ha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herreminje, för mig tar det då 30 minuter att klämma tre km. Löpning är inte min gren må jag säga. Men boxning det först är skoj och jobbigt :D.

Anonym sa...

Hahaha ja och det tycks inte bara va chillandet som vi har gemensamt. Jag hade förmodligen också varit tvungen att avsluta löpningen ;-)
Men nästa gång ska du se att det går bättre :-)
Kram på dig.

Duktiga Tjejen sa...

Åh, jag har aldrig lyckats springa 5km på 20 min, vanligtvis tar det som bäst 25min och i början av säsongen som nu är jag glad om det tar 27. Jag kanske får skylla på att jag har korta ben, eller...nått.

Douglas sa...

bdt2: Åh du är säkert mycket duktig på annat ;=) Alla kan ju inte tycka om löpning.

Boxning är verkligen superskoj OCH superjobbigt.

Kram!

oskrivnablad: Hahaha vi kanske har samma stjärntecken ;=) ? Vad är du för något ?

Kram!

Duktiga Tjejen: Hej och mycket varmt välkommen !

Nä under 20 var det mycket länge sen jag sprang också. För att klara det måste man nog träna en del.

Men 25 är ju verkligen inte dåligt heller !

Och som jag skrev till btd2, så är du säkert superduktig på annat

Kram!