lördag 9 april 2011

Råd till blivande brudar

Vad har jag för snuskig hjärna egentligen...ha ha ha. På väg hem från gymet blev jag stoppad av ett gäng tjejer som hade möhippa. Bruden i fråga säger nåt i stil med jag ska gifta mig och vill bli en alldeles perfekt hustru. Vad tycker du är viktigast ? Det tog typ 2sek innan jag svarade du ska tycka mycket bra om sex. Hon anteckande och sen blev det tyst. Hennes kompis frågade mig är det det enda som är viktigt ? och resten av gänget skrattade. Nä det är det inte, men ni frågade om det viktigaste.

Men om jag ska hjälpa dig mer på traven så säger jag att du ska acceptera honom som han är och inte försöka ändra honom, även om detta verkar vara omöjligt för de flesta kvinnor...ha ha ha.

Jag skulle nog ha kunnat radda upp en del andra saker som är viktiga men dessa 2 kommer definitivt högt upp på listan.

7 kommentarer:

M sa...

Vill man inte förändras om man ska gifta sig? Det tror jag att jag vill nämligen. Ungefär som att byta jobb, då vill jag också förändras och utvecklas. När jag finner min kvinna i livet så hoppas jag att hon kan förändra mig, göra mig till en bättre man - precis som jag hoppas att hon kommer att förändras med min hjälp.

Kan man inte se det så när det gäller äktenskap?

Jag tycker att de grabbar som vill fortsätta med sina grabbiga saker är ganska omogna och tycker nog rätt synd om kvinnan. Samtidigt ska man inte behöva ge upp intressen m.m. såklart men en förändring - jo, det vill jag nog ha.

Jaha, detta blev mitt första inlägg hos dig och jag snubblade in här via en kommentar hos en annan blogg jag följer. Så jag säger på eget initiativ - Välkommen till dig! :)

Singelsussi sa...

Klart att man anpassar sig och förändras med en partner men jag tror att man i grund och botten alltid kommer att vara en och samma person. Mer eller mindre. Man kan jobba på sina svaga sidor och slipa bort vissa beteenden men sin grundläggande personlighet har man nog kvar. Och jag håller med dig Dogge, den måste man acceptera som den är. Det tror jag också. Och sex är absolut jätte viktigt. Verkar vara som de allra flesta par tappar den gnistan efter tillräckligt många år ihop hur dom än gör.

M sa...

Jag måste nog ärligt säga att jag inte alls är den jag var för låt säga 10 år sedan. Och hur skulle jag kunna vara det? Människor passerar revy i mitt liv och sätter avtryck som påverkar mig och får mig att förändras. Det är i mina ögon en naturlig process. Om man klarar av att gå igenom livet som nästan en och samma person så vågar jag nog påstå att man är ganska enkelspårig och inte visar en vilja att ta in nya intryck.

Som ett ex. kan jag berätta att jag levde tillsammans i sju år med en kvinna och hennes tre barn. Hur skulle jag kunna leva i så många år utan att livet med dem satte avtryck i min personlighet? Det är självklart att jag fick andra värderingar i mitt liv under tiden jag dagligen umgicks med dem. Ja, det var bara ett ex. av många... ett annat skulle kunna vara att man förlorat någon närstående, cancer, vinst av en stor summa pengar, kändisskap m.m.

Nog om det nu, det är min syn och jag respekterar att alla kanske inte känner så :)

Sexet däremot håller jag fullständigt med om, det är ett viktigt kitt för att hålla förhållandet starkt och hälsosamt :)

Singelsussi sa...

Jojo, visst är det så och så är det ju för alla. Det jag menar är att vissa saker har en tendens att följa med. Om man är i grunden positiv eller negativ. Om man är otålig eller lugn. Om man är lite vimsig eller strukturerad. Om man är kvällsmänniska eller morgonmänniska. Men jag säger som du, alla har rätt att tänka olika. Kanske har du rätt att vi alla är komplett formbara men jag tror att man har vissa delar som kommer att förbli.

Janet sa...

Hey mannen, vi gillar faktiskt både din hjärna OCH din humor. Och ja, den har ju liksom en tendens till att ramla in mer ofta än sällan på det där snuskiga då. ;P

Men humorn är som sagt del av det som är härligt med dig så keep bringing it vettja! ;D

Ingen människa är perfekt och den man möter kommer alltid ha vissa olikheter som kommer uppskattas i högre eller mindre grad av sin partner oavsett kön. Det är ju liksom inte lätt det där när två delar skall sättas samman till en. :) Förhoppningsvis kommer välvilja,förståelse,respekt,omtanke och kärlek visa att man är älskad för den man är (trots alla fel och brister ;P) och att man kan växa både var för sig och tillsammans med hjälp av den kärleken.

Ha en skön kväll!:)
*krama*

Anonym sa...

Skulle någon dyka upp så där helt apropå och fråga det samma så tror även jag att mitt svar hade varit ungefär så. Inte speciellt uttömmande :). S

ex är jäkligt viktigt i ett förhållande, så länge man har lust till varandra så brukar det hålla i kombo med respekt och det är ungefär det andra du nämner.

Respekt för den andra människans person. Klart man förändras eller mer anpassas till varandra, det nya. Men att tillåta sin partner vara sig själv, ja tack det köper jag. Gillar man inte alla små egenheter får man kanske lära sig att leva med det eller söka vidare.

Hej föresten, jag har liksom tassat in då och då men inte kommenterat av någon anledning. Ingen ordning alls på mig :)

Douglas sa...

M :Först och främst, hjärtligt välkommen !

Jag tror vi missförstår varandra. Nog lär man vilja förändras när man gifter sig. Men det jag menar är att det är skillnad på att själv vilja förändras, kontra ha en partner som vill ändra på en. Det är det jag absolut inte tycker om.

Att själv vilja förändras är som du också nämner utvecklande och positivt, och att göra det tillsammans med en kvinna kan höja livskvalitén avsevärt. Men det är också något att sträva efter oavsett om man har någon eller inte, och oavsett om man är man eller kvinna.

Singelsussi: Jag håller nog med dig i vartenda ord i dina kommentarer ;=)

Kram!

JanetHahaha ja du har nog rätt...*ler generat*

Åh tack för komplimangen ! Gör mitt bästa för att hålla båda delarna levande ;=)

Nä perfekt är ju ett ganska relativt ord när man pratar människor. Och det som är två delar som ska sättas ihop till en i teorin är nog typ 200 000 delar i praktiken...ha ha ha.

Kram!

BDT Hej och hjärtligt välkommen du också ! Även om det inte är uttömande så är det
ett väldigt bra svar ;=) Och fungerar sexet bra så är det verkligen en bra boost till förhållandet.

Mmm håller med dig helt och hållet. Men det kanske är det där med att förändras/anpassa sig som blir
svårare ju äldre man blir ? Bara en fundering.

Haha nä verkligen ingen ordning på dig i så fall ! Tror det är något jag måste styra upp direkt ;=)

Kram!