lördag 23 april 2011

Det där med att ge

Åh vilken skitdag jag har haft rent ut sagt. Kulminerade då min laptop från 2003 helt plötsligt fick för sig att säcka ihop. Lackade då ur och drog till gymmet och sprang och det gick också verkligen helt värdelöst. Kändes som jag hade cement i skorna. Så jag klev av och körde slut på mina armar i ren frustration.

Men jag blev påmind om en väldigt viktig sak. Nämligen hur härligt det är att få ge. Jag tränar ofta på samma gym sen ett tag så jag känner personalen ganska bra. Dom är alltid väldigt trevliga och glada så jag hade köpt ett påskägg fyllt med godis. När jag gav det till tjejerna i receptionen så blev dom verkligen superglada. Det var kommentarer i stil med åh vad gullig du är , vad sött av dig och dom verkligen sken ikapp. Jag blev rätt ställd över att dom blev SÅ glada, men också riktigt glad inombords. Deras glädje smittade av sig och helt plötsligt var mitt sura humör som bortblåst.

5 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Tänk att så lite gör så mycket :o)

Kram o glad påsk!

Janet sa...

Det är på grund av att du är en kille med ett ovanligt varmt och gott hjärta som du alls kommer på att visa omtanke och uppskattning och ge något till andra så som du gör vännen. Det finns inte många sådana killar eller ens människor. So your´re kinda one of a kind på ett sån´t där bra sätt ;)

*krama*

Douglas sa...

Pettiwoman: Mmm verkligen. Och till båda part !

Kram och Glad Påsk i efterskott !

Janet: Tack så jättemycket för dina snälla ord ! Dom värmer jättemycket i en lite halvjobbig tid ;=)

Kram tbax !

Fröken Svensson sa...

Supergulligt att ens tänka tanken och att sen göra det: stora pluspoäng!! Men som vanligt så är jag stolt över min gudfar.
PUSS!!

Douglas sa...

Fröken: Fast nästa gång ska alla i min kära familj också få ;=)

Hehe man kan ju aldrig få för mycket plus så det är lika bra man sätter in på det kontot titt som tätt :=)

PUUUUUUUUUUUUUUUUUUSS!!!