lördag 16 april 2011

Äntligen Lördag

Äntligen får jag tillfälle till lite ro. Har haft en riktigt hektisk vecka med planer varenda kväll och jag har inte kommit säng innan midnatt någon dag. Men jag återkommer till det.

Dagen började ovanligt. Jag sov nämligen till 9 i morse och det gör jag aldrig såvida jag inte varit ute. Och för en gångs skull gör det mig inget att min lokala Konsum öppnar just 9 på Lördagar. Tidigare har det varit en nackdel med Kungsholmen eftersom jag oftast är uppe innan 8 och vill köpa min frukost utan att behöva vänta tills affären öppnar. Dock har jag löst det problemet genom att knalla ner till ICA vid Kungsholms Torg som öppnar 8, men det är lite längre att gå. Men ibland behöver jag vänta tills den öppnar också...ha ha. Det är typ jag och pensionärerna som hänger på låset.

Frukosten imorse förtärdes tillsammans med något program på TV där dom befann sig på ett djursjukhus. Det första jag ser är att dom kastrerar ett får. Inte genom att bara klippa av sädesledaren, utan genom att testiklarna plockas ut. Så där står en veterinär med en testikel i handen och ungefär då känner jag ett enormt behov av att känna efter ifall båda mina är på plats. Thank God så var dom det ;=)

Veckan har som sagt varit uppbokad. Har träffat vänner varje kväll, förutom igår då jag tillbringade kvällen med ögonstenen. Hon är här Fre-Sön(åker tidigt) och jag kände mig mycket hedrad över att hon tog sig tid för att träffa mig ;=) Vi var och käkade på Primo Ciao Ciao och tog sen en promenad innan jag följde henne till pendeltåget. Som det ser ut nu så ska hon plugga på universitet i Italien och väljer mellan Rom eller Florens. Som ni kan ana sa jag till henne att följa magkänslan, och den sa Florens. Men men, vi får väl se var hon hamnar. Ett är dock säkert, och det är att jag kommer hälsa på henne om hon så flyttar till Månen.

I Torsdags var vi några kollegor(bara grabbar) hemma hos en annan kollega (min favvo) och käkade middag. Det var hur kul som helst och jag kan meddela att grabbar kan skvallra också...ha ha ha. Temat var vår konferens där en kille hade hamnat på en AW på ett tjejrum där det snackades kukstorlekar på ett sätt som gjorde honom helt chockad... Men du föredrar väl både och och det är ju klart att dom ville ha med dig, du har väl mest erfarenhet av kukar. Du är väl ett levande orakel skämtade vi med honom. Runt 22-snåret åkte konjaken fram och det var ju inte en bra ide(hi hi) med facit i hand. Kom inte hem förrän 1 på natten och hur effektiv jag var på jobbet i Fredags kan nog alla räkna ut. Smart av mig bara att boka in ett möte kl 9 på morgonen. Not.

I Tisdags och Onsdags var det jobb, följt av träning och sen Champions League. Apropå fotboll så sitter jag och väntar på några kompisar som strax bör ramla in eftersom El Clasico börjar snart. Sen blir det nog en lugn utgång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tur vädret är underbart så du kanske kan få lite extra energi. Tycks behövas... jag menar.. skvallra kräver sin man ;-)
Kram

Fröken Svensson sa...

Låter iaf som att du haft skoj och det är ju huvudsaken:) Men jag håller med.. det där med att jobba och dricka på vardagar går inte riktigt ihop, men det blir ju lätt så när sommaren kommer. PUSS!!

Douglas sa...

oskrivnablad>: Jamen jaaaag skvallrade ju inte...satt bara snällt ,tyst och lyssnade....;=)

Kram!!

Fröken: Huh nä vardagsdrickande ska man hålla sig borta ifrån. Men så är det som du säger vår/sommar på g och då är det svårare att hålla sig borta.

Puss!