onsdag 13 april 2011

Angry Birds

Kan väl knappt finnas någon som inte vet vad det här är för spel. En kollega berättade idag att den senaste versionen Angry Birds Rio har haft 10 miljoner(!) nedladdningar sen det släpptes för 10 dagar sen. Det är ju sjukt beroendeframkallande så har ni inte börjat spela än så överväg om ni ska börja ;=)

Den här konversationen hade jag med "favvo"-kollegan på jobbet igår. Vi snackar alltså en snubbe som är 51 år gammal. Han är ju hyfsat desperat som ni märker..ha ha


När jag var över hos mina föräldrar i Söndags installerade jag det på deras PC. Pratade med pappa nu för 1h sen och han hade också kört fast bigtime. Till och med min käre mor(!) har spelat och försökt hjälpa honom. Hon hade tom. ritat på ett papper till honom hur fåglarna skulle skjutas ut...dom är ju inte friska nånstans ha ha ha. Antar att jag får ta en sväng förbi dom innan desperationen blir för stor.

Fast det är skönt att "såga" andra när man är en lika god kålsupare...ha ha. Har ju nu efter x antal timmars(läs: dagars) spelande lyckats få 3 stjärnor på alla banor som hittills släppts. Vet inte om det är något som man ska gratulera eller beklaga ;=)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack men nejtack.. Jag gör allt för att hålla mig borta från det där spelet.. haha*

Anonym sa...

Det första jag tänkte skriva var hur man får tag på spelet. Men sen ångrade jag mig måste nog hålla med ia...herregud när ska man hinna allt speland. Håller mig till betapet nu ist, det när mer än nog :).

Ja menar man ska ju hinna läsa bloggar, skriva inlägg, fejsbooka å allt sånt också. Buzy life :D

Janet sa...

Ibland tänker jag att det är just de där små sakerna som lyfter upp dagar och relationer som ändå är himla fint att läsa om. Något i det vardagliga som i sig kan verka obetydligt men ändå ger gemensam glädje.

Sådant som värmer :)
*krama*

Fröken Svensson sa...

Hahaha vilken söt mamma du har. Gulligt ju! Jag var fast tidigare men sen tröttnade jag. NU är jag fast i den engelska versionen "Alphapet"- words with friends. Kan inte sluta :/
PUSS!!

Douglas sa...

ia: Det gör du mycket klokt i...men det är å andra sidan ett bra tidsfördriv ;=)

Kram!

bdt: Har du IPhone så är det via applestore och har du en Android-lur så är det via Android-market...(haha tro inte att jag försöker få dig att spela...eller..?=

Kram!

Janet :Jag tror att det ligger otroligt mycket i det du säger. Känslan av att båda är engagerade. Sen må det vara något så här "fånigt", men det är ändå positivt.

Kram!

Fröken: Jag har dessvärre inte tröttnat än...;=) Ska nog ta och kollat på det där spelet som du nämner. Sen ska jag klå dig på det ;=)

Mmm mamma är himla fin faktiskt. Känner mig lyckligt lottad på den fronten.

Pusspuss !

Fröken Svensson sa...

Klå mig? Om du inte har mött en dålig förlorare har du inte mött mig. Jag ändrar personlighet hahaha. VInnarskalle till tusen, men visst kan jag förlora ändå :( Ja, ladda hem uppen så kan vi spela mot varandra så får du mitt anv.namn :) PUSS

Douglas sa...

Fröken :Vilken tur för dig då att den där appen inte fanns för Android så du slapp förlora...hi hi hi ;=)

Pusspuss!