torsdag 25 mars 2010

Ring inte mig, jag ringer dig.

Inte helt oväntat har jag varit grymt chokad hela veckan. Mycket på jobbet som jag ville ordna med innan jag drar iväg. Har dessutom haft planer nästan varje kväll så jag har inte ens hunnit träna förutom 1 pass.

Men nu är jag redo för solen ;=) Nytt cyklop och snorkel inhandlat. Ögonstenen är chef över solkrämer och annat hudkrafs. Solglasögonen duger. Badbyxorna är nästan nya (köpte dom förra året).

Pratade också med CG i Måndags på lunchen och det var väl som vanligt innan hon helt plötsligt hakade upp sig på något som jag sa och började tjafsa. Jag hade sagt till henne att jag tycker hon reagerar lite väl negativt på det mesta, men det var tydligen för mycket för henne. Det sjuka i det hela är att jag sa allt i välmening utan någon som helst anklagande ton. Nåväl jag orkade inte lyssna på hennes gnäll utan sa kort och gott att jag orkar inte lyssna på dig och ditt gnäll och har ingen lust att prata med dig heller. Vi hörs. Sen ringde hon mig 2ggr senare på dagen och jag kände bara för att lägga på.

Jag å min sida känner att jag inte har någon som helst lust att höra av henne just nu. Jag vill helt enkelt inte ha med henne att göra. Orkar inte med en människa till som är som en tidsinställd bomb där man ungefär måste gå på äggskal hela tiden. Rätt psykiskt jobbigt. Vi hade även pratat om att ses innan jag ska åka så idag kom det ett sms från henne som jag svarade på rätt neutralt med andemeningen, jag hinner inte. Tycker det var bättre när vi hördes varje/varannan månad.

Hade tänkt skriva ett mail till henne om vad jag tycker men vet inte om jag ska. Tror nämligen inte hon skulle klara av om jag vore för ärlig. Bara det är ju en snedvriden grej som gör att det är felbalanserat.

Det som hänt sen sist var att jag var på festen i Lördags. Skitrolig ! Drack lagom så jag var inte ens bakis. Pratade rätt mycket med en tjej som var väldigt nice. Hon tyckte (för att använda kompisens ord om mig) att han var väääääldigt trevlig. Men hon var upptagen så jag höll mig lugn. Pratade också med huvudpersonen på festen och hon var superglad. Allt var toppen med killen och hon sken som en sol. Hon är per default så positiv och glad och det är precis så en tjej ska vara. Till att börja med ;=)

6 kommentarer:

Pettiwoman sa...

När åker du?

Kram

Anonym sa...

Människor som tror att jorden kretsar kring dem och deras problem ÄR väldigt energikrävande.
Bra att du sa till henne.
Självklart får vi alla gnälla, men används man alltid som en slaskhink för den andras problem, kan även den gladaste bli på dåligt humör ;-)

Kram

Janet sa...

Så härligt att du snart skall åka iväg och bara koppla av och njuta av livet och allt annat som bara går ;D

Jag har nog inte så mycket mer att säga än att det inte är lätt att vara människa och det där med vad som sker i mötet med andra människor är heller inte en lätt grej alla gånger.

Men du är klok och har lärt dig att lyssna till dig själv och du kommer säkerligen göra det bästa av det hela.

Me believe in you =)

Kraaaaam

Fröken Svensson sa...

Åh vad härligt för dig att dra iväg just nu. När åker du? Den där känslan är ju såå jobbig då man träffat någon och man bara måste avsluta men vet inte HUR då man vet att den andra kommer ta det hårt. Finns inget värre, men då det väl är gjort är det en underbar känsla ;-)
Jag ska ju också iväg snart, om 1 månad och det kan inte komma lägligare för mig heller. NU är iaf våren här *hoppas jag* och man är piggare o gladare, som man (som sagt) SKA vara ;-)
Puss på dig söta Dogge!

Douglas sa...

Pettiwoman: Drar iväg på Söndag förmiddag.

KRAM!

oskrivnablad: Du uttrycker det jag tänker på ett mycket bra sätt måste jag säga!

För att undvika att bli på dåligt humör är det helt enkelt bäst att inte ses/höras för ofta.

Kraaaaaam!

Janet: OM jag ska koppla av ;=) !!

Nä det är inte lätt alls. Men det blir i allafall lite lättare när man vet vart hur man vill vara.

Thank you baby!
KraM!

Fröken: Ja det är ypperlig timing, även om semester såklart alltid är otroligt skönt.

Avsluta kommer jag nog inte göra men definitivt vara återhållsam. Men hon är på gränsen. Ett frispel till så är det rött kort för att använda fotbollstermer.

Åh 1 månad går superfort ! Särskilt om du trivs på jobbet också.

Haha jag räknar iskallt med att våren har landat när jag är tillbaka! Har ju tom åkt iväg i vår/sommar-jackan/skorna!

Puss på dig också fina Fröken!

Varför vara perfekt.. sa...

maila mej om du vill ha inbjudan. varforvaraperfekt@hotmail.com
KRAM