måndag 8 mars 2010

Fed up.

Träffade CG i Lördags när pokerkvällen blev inställd. Vi drog och käkade en sväng, eller rättare sagt, hon åt och jag drack vin. Vi var på väg hem till henne när jag kände att hon blev lite grinig (fråga mig inte varför) så när hon frågade vad vi skulle göra svarade jag helt enkelt jag ska gå vidare. Jag pallade helt enkelt inte med att tillbringa en Lördagkväll med en dåsig/ trött/ propmätt/ halvgrinig tjej. Tror hon blev rätt förvånad när jag helt sonika gick därifrån.

Ringde henne på Söndag och måste ha väckt henne för hon mumlade och jag hörde inte vad hon sa. Dessutom satt jag i en bil vilket gjorde det ännu svårare att höra. Efter att jag 2-3ggr sagt nåt i stil med "sorry jag hör inte vad du säger" skrek hon "JAG RINGER DIG SEN!". Så vi la på men jag blev rätt lack och följande sms-konversation utspelade sig :

- Om du är på det där humöret kan du skita i att ringa mig överhuvudtaget
- Jag skrek för att du inte hörde. Du sa "va" 3ggr. Dessutom är jag nyvaken och mumlar då när jag pratar. Men du är väl pigg som fiskarna i en glasskål som vanligt.
- Oavsett vad så tycker jag inte om när folk skriker åt mig och det gör inte du heller så sluta med det. Ok Sötnos vi gör så här : du sväljer/spottar ut fiskarna så du inte mumlar. Jag å min sida tar ut dom ur öronen så jag hör vad du säger nästa gång. Deal ? Kram


Mitt sista sms var verkligen menar som ett skämt och liksom för att skippa vidare tjafs. Hade ju inte slängt in ett Sötnos och Kram annars vilket jag trodde skulle få henne att fatta poängen. MEN om ni inte uppfattar det som "skojigt", så ber jag er verkligen att säga till hur ni tolkar det! Hon tyckte dock inte att det var så skoj :
- Vad du är otrevlig idag. Har du vaknat på fel sida ?

Här kände jag att antingen startar jag ett sjuhelvetes sms-krig (vilket jag i ärlighetens namn inte seriöst övervägde) eller...så väljer jag ett annat alternativ :
- Jag förstår överhuvudtaget inte vad du pratar om. Det jag med säkerhet vet är att sms är som gjort för missförstånd/feltolkningar så jag lägger ner den här diskussionen. Ska vi prata om det här så gör vi det personligen. Men dock jag trodde du kände mig bättre än att jag skulle vara otrevlig mot någon, särskilt när det är någon jag tycker om.

Efter det här följde några "lättsamma" sms innan hon skrev att hon ville att vi skulle ses på kvällen. Men det ville inte jag. Sen har hon ringt mig idag men då var jag och tränade och jag kände ärligt talat att jag inte hade någon lust att prata med henne. Jag vet om att jag är väldigt tålmodig men också att om någon går över gränsen så får dom veta det. Dessutom ska man aldrig ta mig (eller någon annan heller för den delen!) för given. Och det tror jag hon har gjort fram tills i Lördags så jag antar att hon är lite konfunderad.

Tyvärr har det varit ett par såna här smågrejer senaste veckan som jag blivit väldigt "skrämd" av. Saker som påmint mig otroligt mycket om mitt ex vilket knappast är något positivt. Tyvärr blir hon också rätt egocentrisk. Och det här med att man har jätteroligt när hon är på sitt bra humör, men att det i princip kan vända när som helst. Som en tidsinställd bomb. Och när omständigheterna (dvs att dom varit superdeppiga) varit såna att man sväljer bra mycket mer än man gör i normala fall.

Jag är glad att jag lärt mig av läxan. När det gällde mitt ex svalde jag allt i 5 månader. Nu har jag inte svalt i närheten lika mycket och sagt ifrån efter 1 vecka.

Så jag måste nog erkänna att jag de läsare som hoppats på en Happy-Ending här nog kommer bli besvikna. Det känns för närvarande ytterst ytterst avlägset att det skulle bli love mellan oss. Ska jag träffa någon ska det vara en solstråle och det känns som att det är hon mil ifrån nu. Ungefär lika långt borta som sommaren.

8 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Oj! Vad tråkigt! Men jag förstår dig till fullo! Det du skrev om fiskar i öronen var ju gulligt. Lägg din energi på folk som ger dig energi istället, för det är du värd!
PUSSSSS!

Anonym sa...

BRA Douglas att du sade ifrån!
Visst kan alla ha en dålig dag men lita på din intuition. Den har oftast rätt.

Det kommer komma en solstråle inramlande i ditt liv. Det kommer. Je promise! Det gäller bara att stänga alla andra dörrar så att nya kan öppnas (och ja, jag ska försöka leva efter det jag med!).

FOrtsätt träna, träffa vänner och göra sånt som DU mår bra av så kommer solstrålen komma till dig. FÖr det du skickar ut det kommer till dig. Solstrålar drar till sig andra solstrålar =). Även om tyvärr moln som önskar de var solstrålar dras till solstrålar för att bli smittade. Det behöver inte du!
Äsch det blev rörigt men jag tror du fattar =).

KRAM

Janet sa...

Så ledsamt och så onödigt det kan bli när man liksom inte är på samma nivå när det kommer till grundtanken om vad man vill ha ut av en relation och hur man bemöter varandra som människor i den relationen.

För man kan ha förståelse för bagage and all that men om det redan i start blir uppenbart att man inte kan mötas efter ett missförstånd eller i en motgång och sträva mot att hitta lösningar och växa tillsammans så måste man nog fråga sig om det är värt det.

Du är klok och har lärt dig av dina misstag och en dag så får du säkerligen både solsken och den där solstråletjejen som strålar mot just dig för den du är och hur du är =)

Vi tror på dig! :)
Kraaaaaam

Anonym sa...

Kan verkligen förstå att du tröttnade.
Att hon inte kunde fatta att du stod med den vita flaggan och viftade iom sms:et om fiskarna är i mina öron ett ordentligt omoget beteende =(

Nej fram för flera solstrålar till dig =)

Kram kram

Fröken Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Douglas sa...

Fröken: Ja visst var det lite skoj ;=) ? Mmm även om jag inte räknar med att få energi av henne vilket jag inte heller förväntar mig, så ska jag definitivt inte ta skit. Det är en stor skillnad.

PUSS!

IS: Ja visst är det ok med dåliga dagar. Men att låta det gå ut över dom som faktiskt bryr sig är ju idiotiskt.

Jag förstår PRECIS vad du menar ;=) Och du har så rätt, jag fortsätter mitt liv på samma sätt.

KRAM!!

Janet: Mmm oavsett vad man har för relation så ska ju sånt här helst inte inträffa. Tjafs med mina kompisar/vänner på en sån här nivå finns ju inte i min värld. Det är jag för gammal för.

Japp det finns väldigt många fina solstråletjejer därute ;=) Har ju alla er som kommenterar till exempel ;=)

KraaaaaaaaaM !

oskrivnablad: Skönt att höra att ni tolkat det som jag gjorde ;=) För det var verkligen vit flagg.

Ja jag älskar sol så alla strålar är välkomna ;=) !!

KRAMKRAM!!

Ejjeliten sa...

Ja Douglas, jag är ju faktiskt jättemånga mil ifrån dig.. ;) Nä men skämt åsido. Det var bra gjort av dig att sätta ner foten.

Nu ska jag läsa vidare.. =)

Kram

Douglas sa...

Ejjeliten: Mmm nog för att jag är tålmodig, men tofflig är jag inte ;=) !

Kram på're !