måndag 15 mars 2010

Händelserik vecka.

* Hade MoU med min chef i Fredags. Blev väldigt glad då jag i princip motsvarat alla deras förväntningar dom haft på mig. Hon ville dock att jag skulle ta ännu större ansvar och driva frågor. Det har hon rätt i. Problemet är att jag varit inblandad i 3 projekt på 1 år som nyanställd utan introduktion i något av dom. Det är ju inte så att man tar sig befogenheter och börjar styra och ställa utan att ha koll. Pajasvarning om man gör så om ni frågar mig.

* Brorsan har slagit nytt rekord i hastighetsöverträdelse. 272m/h i Österrike. Mutor funkar dock alltid för att köpa sig loss. 400Euro(allt han hade i plånboken) var minst sagt billigt i sammanhanget för detta. Det var tur att han var lite taktisk och hade lagt 150Euro i kalsongerna eftersom han vet hur poliserna fungerar. Svårt att ta sig hem annars om man inte ens har pengar till bensin.

* Jag har sålt min Mac...Märkte att jag i princip bara surfar och MSN:ar med datorn. Att då ha en laptop för 12 000 känns onekligen overkill. Sålde den igår....och köpte bland annat en ny mobil (Sony C901) för pengarna. Ska också köpa ett Playstation 3 och en ny receiver. Nu ska grannarna få veta att dom lever...ha ha !

* Såg en fantastiskt bra film i helgen. Gilbert Grape. Har alltid gillat Leonardo DiCaprio (och Johnny Depp) som skådis och det han presterade i den här filmen gjorde inte mitt omdöme sämre direkt. MAKALÖST hur duktig han var på att spela autistisk !!

* Det är verkligen skoj att överraska människor! Förra helgen rev jag sönder min jacka på ärmen och blev ruggigt deppig. Trodde inte den gick att laga. Gick till min skräddare som sydde i 35 minuter (!) på en reva som var typ 2x2 cm. Vi snackar noggrann. Och han lagade den så bra att jag idag gick ner med en chokladkaka till han som en överraskning varpå han sken upp som en sol. Känns som att jag kommer ligga bra till när jag behöver få något fixat. Japp Douglas håller på och lär sig den ädla konsten att smöra...ha ha ha.

* Har inte träffat CG sen i Lördags förra veckan. Och det känns bra.

* Har haft en jättemysig och lugn helg. Inte alltför mycket sömn vilket ledde till att jag hade siesta mellan 12-14 och 15.30-17.00...och lyckades ändå somna som en stock på kvällen. Som sagt, det är en Gudagåva jag har att kunna somna när jag vill.

* Idag har jag gjort något så ovanligt som tränat 2ggr ! Skulle köra mitt vanliga pass följt av konditionsträning på kvällen. Fick dock så ont i huvudet innan lunch att jag körde konditionsträningen eftersom det brukar kunna få värken att gå över (fråga mig inte varför...). Det gjorde det även denna gång såpass bra att jag kunde köra bara styrketräningen på kvällen.

* 13 dagar kvar till Aruba. Nedräkningen har börjat.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Det där med att kunna sova i tid och otid är något jag också till min glädje är berikad med :o)
Tycker synd om människor som har problem med sömnen. Kanske kommer när man blir äldre... alltså aldrig för mig eftersom jag ständigt är 25 ;o)

Hoppas denna vecka blir lika bra som din förra!

Kram Petti!

Janet sa...

*fniss*

Så brorsan har en pengagömma i kallingarna just in case ;P HUMOR!!

Så glad jag blir av att läsa att du mår bra och att det händer en massa bra saker. Du förtjänar verkligen allt gott som kommer din väg! =)

Och för att vara någon som säger sig inte tro på karma så är du ju alltid så grymt go och duktig på att pay it forward. Det är inte många som begåvats med förmågan att göra de där små sakerna som lyfter en annan människas dag.
Sluta aldrig var den du är,är du snäll!

Bamsekramar till dig vännen!:)

Astriid sa...

1. Bra jobbat på jobbet baby! :)

2. Jag skulle lätt åka bil med din bror, wooooooooom! :D

3. Den filmen är GRYMT bra.

4. Choklad är alltid en bra present ;) (Funkar uppenbarligen lika bra på män som på kvinnor, hihi..)

PPG!

Anonym sa...

Dubbla pass är härligt =).

Ananrs har jag inte så mkt att säga mer än att det låter som att du mår bra. Härligt!

Ta hand om dig!

KRam Y

Fröken Svensson sa...

Låter som en härlig vecka med mycket sm händer så jag förstår om du är trött. Kände det nu då jag var i Norge, hur skönt det var att bara få vara och att få vara själv...behöver det oftare. Verkar vara bra böcker gudfar inhandlat, du har som vanligt varit klok i dina val. PUSS!

Anonym sa...

positiva inlägg verkar vara något som sprider sig bland de bloggar jag läser =) Kan det vara våren som börjar märkas av?

Nedräkning ja.. och inte vilken som helst.
ARUBA!!

Kram kram

Douglas sa...

Pettiwoman: Hi hi vi är lyckligt lottade ;=)

Tack baby, veckan var väldigt bra.
KRAM!!

Janet: Haha ja det är onekligen lite humor att ha en skattgömma där ;=)

Men Gud vilken snäll kommentar, blir ju nästan generad ;=) TACK!!

Bamsekramar tillbaka!!

Astriid: 1.Tack baby!
2.Haha det tror jag säkerligen ! 3.Verkligen. Grymt bra.
4.Haha ja jag har ju vissa kvinnliga sidor...älskar choklad.

IS: Haha du är galen ;=)Dubbla pass är ju skitsegt.

Tack vännen, ta hand om dig du också!
KRAM!

Fröken: Ja egentid tror jag faktiskt nästan alla har behov av. Ska recensera böckerna sen och välja ut någon till mina kära guddöttrar ;=)

PUSS!!

oskrivna blad: Javisst är det underbart när positivismen sprider sig. SÅ ska det vara ;=)

Hi hi om 1 vecka är jag där ;=)
KRAM!!!