lördag 28 mars 2009

Skönheten

Det slog mig för några dagar sen att snyggingen på jobbet är väldigt lik ett av mina gamla ex utseendemässigt sett. Förstod(står) inte varför större majoriteten av dom jag sagt det till har svarat i stil med "ajdå, det är ju inte bra." ? Själv tycker jag det är jättebra(!), hon jobbade ju som modell vid sidan av och hade bla. plåtningar i VeckoRevyn. Fast kompisarna kanske syftade på exet's "psyke" och i så fall förstår jag vad dom menar.

Jag måste säga att jag tycker att tjejen på jobbet är bedårande vacker.För att vara en tjej som jag träffat så kort tid och så få gånger så berör hon mig på ett sätt som ingen gjort på länge. När hon tittar på mig så får jag anstränga mig för att inte stirra in i hennes stora bruna ögon. Eller sluta titta på henne. Eller sluta le. Eller titta på hennes midja när hon går framför mig. Eller inte tänka snusk.

Jag tycker om hennes sätt att klä sig. Ibland business vilket jag tycker är grymt sexigt. Eller som idag, jeans och....nu kommer jag inte ihåg vad hon hade på kroppen...ha ha ha. Snyggt var det i allafall. Tycker om hennes doft. Tycker om när hon sitter där med sina glasögon och ser så "allvarlig" ut.. Tycker om hennes läppar. Tycker om hennes varma leende och behagliga röst när hon kommer fram till mig och ska fråga någonting.

Hon är definitivt flickväns-material. Berättade för bästa kollegan och han sa direkt jag kan tänka mig att du gillar henne och att hon är en tjej i din smak.

Nu låter det kanske som att jag är kär/förälskad i henne. Det är jag inte. Men att jag skulle kunna bli det är nog ställt utom alla tvivel om hon vore vettig som person också. Att jag är attraherad av henne råder det såklart inga tvivel om.

Jag vet fortfarande inte huruvida hon är singel eller inte. Har sett henne utan ringen flertalet gånger.

Det tråkiga är dock att hon slutar nästa vecka :=(

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du måste försöka få till en liten pratstund med henne.. om andra saker än jobbrelaterade ;-)

Kan iaf inte låta bli att le när jag läser det här inlägget.
Kram på dig.

Fröken Svensson sa...

Håller med Latja. Lägg in att ni borde gå ut ett gäng då hon slutar för hon har ju varit så omtyckt el liknande ;)Du har iaf inget att förlora. Kram

Douglas sa...

Latja: Du har absolut helt rätt !

Hahaha nu blir jag lite orolig...

Kram!

Fröken: Det är på G ;=) Vinner gör man aldrig om man inte satsar.

Kram!