måndag 2 mars 2009

Sista dagen.

I Fredags var det så dags för min sista dag. Kändes helt ok att få umgås med kollegorna en dag till efter avtackningen dagen innan. Blev liksom inte ett så abrupt slut.

På kvällen skulle jag och kollegan käka en bit mat och ta en öl. Det visade sig att han lurade mig bigtime...för visst gick vi och käkade, men han berättade inte att han hade mailat ut till resten av kollegorna och hade planerat kvällen sen länge. Således blev vi huxflux 8-10personer som körde igång AW:en 16.30. Och det blev en sjukt rolig kväll, som så ofta när det blir spontant. Vi åt på Italienaren som jag var på förra veckan. Efteråt stack vi till Lokal på Kungsholmen där vi var till 01.30. Dryckerna flödade och stämningen var på topp.Folk blev sådär härligt känslosamma och öppna. Vissa var helt övertygade om att jag skulle komma tillbaka förr eller senare eftersom du hör ju hemma hos oss, och just då kändes det verkligen som att det var ens familj. Och om det var många snälla ord efter avtackningen kan ni tänka er hur det var från båda håll när promillehalten hade höjts en del...ha ha ha. Det var kort och gott en helt perfekt avslutning !

Idag ringde oldboy mig också efter jobbet. Han är en sån där människa som nästan alltid skämtar/skojar. Ett exempel på jargongen var inledningen på hans samtal även om det tar emot något enormt att säga det så är det tomt utan dig och jag saknar faktiskt dig. Även om vi som sagt har en rätt "grabbig" jargong så har vi också kommit varandra nära. Han är 55 och blev lämnad två år sen efter 25 års äktenskap och det är många timmar som jag har lyssnat och peppat honom sen han började hos oss. Har pratat med honom en hel del också om mitt ex och allt trassel vi hade och vi har förstått varandra på ett bra sätt.

4 kommentarer:

Astriid sa...

Men ååh, så fina kollegor :) Låter som ett verkligt bra avslut faktiskt. Vad gulligt av kollegan att ordna ihop allt och som sagt, spontana utgångar är bäääst! :D

När börjar du nya jobbet då? Ska du ha lite ledigt emellan?

Kram

Douglas sa...

Astriid: Mmm dom är fina, det är ju därför det har varit så jobbigt att sluta. Det är väl bara typ chefen som jag verkligen inte saknar.

Det nya började jag den här veckan i Måndags ;=)

Kram!

Astriid sa...

Aha, du har redan börjat! Jag blir ju så nyfiken när du ännu inte skrivit nåt om det nya jobbet :) Hoppas det går bra!!

Kraam

Douglas sa...

Astriid: Hehe japp började i Måndags.

Tack för omtanken!

Kram!