söndag 8 mars 2009

Första veckan !

Det mest spännande att berätta om på det nya jobbet är att jag har en riktigt snygg kollega ! Vet iofs inte om hon är upptagen eller inte. Har i princip bara sagt hej till henne en gång och har således noll koll på hur hon är som person. Men utseendemässigt är hon klockren. Dessutom doftar hennes parfym riktigt gott.

Kollegorna verkar annars helt ok. Hjälpsamma och trevliga vilket är oerhört viktigt för mig. Lär väl ge sig med tiden innan man vet hur dom "egentligen" är och hur dom hanterar situationer när det blir press/stress. Överlag är dom nog lite yngre än mina gamla kollegor. Själva miljön är mer formell också, vilket var ganska väntat. Det är nog svårt att få till en så familjär stämning när man är 60-70 personer, mot de 20 som vi var på mitt gamla. Men första intrycken är klart positiva.

Sen är det också riktigt skoj att jobba på samma ställe som en av mina goda vänner. Där kan man snacka om att vi fann varandra fort den där dagen för drygt 10 år på första föreläsningen när jag började plugga. Det var lite ödets ironi skulle det visa sig att jag satte mig just bredvid honom. Han hade nämligen jobbat som Präst/Pastor och var (är) en sån där riktigt varm/förstående människa som jag behövde vid den tidpunkten. Det var nämligen i samma veva som ett av mina ex gick med i Jehovas Vittnen. Som jag skrev förut blev jag helt knäckt och vad passade bättre då än att träffa en person som verkligen var van att prata med människor som befann sig i livskriser ? Han hjälpte mig otroligt mycket och var ett enormt stöd. Vi hade många samtal och pratade även en hel del om religion och livsåskådningar i allmänhet.

Så lite känns det också som att en cirkel är sluten i och med att vi återigen är på samma plats. Skulle det visa sig att vi får jobba i samma projekt skulle det kännas som att man vunnit på en trisslott ;=)

6 kommentarer:

Astriid sa...

Men Douglas!! Congrats *ylar* Du har redan spanat in en snygging, som doftar rätt också ;) Det är ju lixom dom två första kriterierna, på riktigt alltså. Nu är det dags att börja bli nyfiken med andra ord, du MÅSTE ju ta reda på om hon är singel, hihi!

Det låter kalas att det känns bra. Första intrycket är viktigt. Det låter riktigt skoj att du hamnat med din vän med, alla behöver vi såna underbara människor i sin omgivning :)

Ha en bra nästa vecka :)
Kram

Fröken Svensson sa...

Härligt! Njut! Kram

Douglas sa...

Astriid: Jag är mycket medveten om att när det gäller kvinnlig "publik! så MÅSTE sån här information tas reda på och sedan rapporteras omgående ;=)

Tack snälla du för omtanken, veckan har börjat bra.

Ha det toppen du med!
Kram!

Fröken Svensson: Det ska jag verkligen göra ! Du anar inte hur svältfödd jag är på vackra kvinnor när det gäller jobbet...!

Kram!

Astriid sa...

Haha, ja, du börjar förtså det här :) Duktig pojke ;) Haha!

Fröken Svensson sa...

Så... är hon singel? ;p
Kram

Douglas sa...

Astriid: Hi hi såklart jag gör ;=)

"Duktig pojke" får ju det att låta som att jag är typ en hund...ha ha ha.

Kram!

Fröken Svensson: Vet inte det än. Rapporterar självklart när frågan är utredd ;=)

Kram!