måndag 19 januari 2009

Panik

Panik1. Mina 2 favoritjeans har spruckit i grenen. På samma ställe. Tror jag spräckt typ 3jeans senaste året och detta kan ju knappast vara normalt ? Det är ju inte direkt så att jag väger 400kg heller eller har jeans som sitter som cykelbyxor. Även om jag bland män inte hör till kategorin som får panikångest vid blotta tanken på att shoppa så är jeans nog bland det jobbigaste att köpa. Men det får ta den tid det tar.Minst 2 par ska införskaffas. Och dom trasiga ska lappas.

Panik2. Hade bunkrat upp med lyxfrukost i Lördags (som vanligt) och märkte att jag hade slut på kaffe :=(Efter det märkte jag att jag inte hade varmvatten i lägenheten. En iskall dusch var ju helt uteslutetså jag började ringa runt till SATS-center i mina krokar och frågade ursäkta men har ni varmt vatten i era duschar ? Undras vad dom tänkte innan jag förklarade läget. Kan ju inte vara den vanligaste frågan dom får. Jag har ju som princip att inte träna på helger men hur rubbat skulle det inte verka om någon kom ner och stack och duscha utan att ha tränat...ha ha ha. Så det blev ett litet pass.

Panik3. Armhävningarna. Var sjuk drygt 1.5vecka så jag klarar inte mitt 6veckors-program. Gjorde 71 igår på raken och det känns som att dom där 29 som fattas kommer kräva 2-3 veckors träning till. Att jag ger upp finns inte på världskartan ! No way ! Never ! Aldrig ! Jag fixar A L L T för eller senare ;=)

Panik4. Detta gäller min käre far ;=) Eftersom han fick polio när han var 14 och numera är mer eller mindre rullstollsbunden. så får han varje år åka till ett hälsohem i drygt 3 veckor och köra sjukgymnastik/träning. Grejen är ju också den att min mamma hör till den generation som är grymma i köket. Således har ju pappa blivit rättbortskämd med god mat under Jul/Nyår. Kakor, bakelser och annat som kanske inte skulle rekommenderas av dagens hälsogurus ;=) Jag kan ju lugnt säga att den sortens mat ser han inte röken av på hälsohemmet. Nu är det istället morotsjuice/ångkokta grönsaker/fisk och andra härligheter som står på menyn ! Haha stackarn...som tur är får han åka hem på helgerna och jag antar att han fick sig ett skrovmål igår innan han åkte tillbaka ;=)

3 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hahaha, låter som en "härlig" helg, iaf händelsrik ;)
Kram

Astriid sa...

Men fy tusan. Jag har två par jeans som är rätt trasiga.. Nu har folk i min omgivning börjat märka det. "Astriid, är det hål i dina jeans?" "Men jaa". "Mhm, har du svarta strumbyxor under?" Hahaha.. Det var kallt ute!! Mitt problem är att jag inte har råd att bara trava iväg och köpa ett par nya. Fast nu har jag funnit ett par jag måste ha!

Kallt vatten är ett hell. När vi hade kört paintball med jobbet ett år så hade dom stängt av vattnet i mitt område, tur man har vänner som tar emot en :P Men efter ett paintballpass är man (iaf jag) rätt mör och vill bara hem till sin egen dusch och sin säng! Tur att du kunde "gå och träna" ändå då ;)

Kram

Douglas sa...

Fröken Svensson: Det faktum att vi satt hemma hos en vän/kollega när byxorna sprack gjorde inte saken sämre ;=)

Iofs så är det härligt när livet är händelserikt...ha ha.

Kram!

Astriid: Klart du har råd, det handlar om prioriteringar ;=) Får väl käka nudlar ett tag framöver ;=) Själv har jag ju inget val.

Åh vad segt om du redan hade kört och var svettig..då ser man ju fram extra mycket till att få duscha !

Haha det var nog mitt livs kortaste träningspass. Tror jag tom. stod dubbelt så länge i duschen i och med att jag rakade mig och allt.

Kram!