onsdag 28 januari 2009

Helgrapport och en frågeställning

Helgen har förflutit i lugnets tecken. Var på en av Melkers krogar (Kungsholmen) i Fredags för att fira en kompis födelsedag. Inte ett ställe jag kommer längta tillbaka till. Sällskapet var riktigt nice men maten var inte i närheten prisvärd och speciellt skönt satt man ju inte heller. Dessutom var servicen inte den bästa heller. Inte för att jag är tokkräsen direkt, men när man får vänta typ 45min på att beställa kaffe+efterrätt känns det aningen segt. Efterrätten var kvällens höjdpunkt (äpplepaj med kanelglass). Totalt betyg : 2 skedar av 5.

Min kollega har dock övertalat mig att ge restaurangen en chans till eftersom det mellan Mån-Ons Februari ut ges tillfälle att äta för halva priset

I Lördags var jag och köpte byxor på förmiddagen. Tydligen om man ska köpa jeans så ska man enligt "experterna" köpa en storlek som är 1 mindre än det man har i vanliga fall. Det rådet följde jag när det gällde det första paret vilket föranledde att jag hade 3 adamsäpplen ett tag innan jag hade gått in dom...rätt tighta med andra ord ;=) Nu sitter dom dock perfekt och är mycket mer lediga. Andra paret var ruggigt sköna från scratch.

En rolig grej vi pratade om på i Fredags var huruvida vad/vem man kan tänka sig att dela säng med. Vi kom in på ämnet när jag berättade om när vi skulle till Hasseludden med jobbet och sova över. För ett år sen började det en kille på jobbet som jag var mentor åt. Det kom fram efter ett tag att han är homosexuell. Eftersom Hasseludden-äventyret skulle vara 3 mån efter att han började så blev det så att vi skulle dela rum. Nånstans här kände jag att dela säng (dvs sova i dubbelsäng) med en homosexuell man var "för mycket". Det kändes helt enkelt obehagligt/obekvämt. Det är ju inte så att jag trodde han skulle försöka förföra mig..ha ha ha...men det kändes ändå helt fel. Tidigare när jag varit på konferenser med jobbet och fått dela säng med manliga kollegor har det inte bekymrat mig nämnvärt. Eller som den gången när mitt flyg blev inställt p.g.a dimma och jag fick dela säng med en kompis kompis eftersom hotellet nästan var fullt och man fick ta det som blev över.

Sen kom frågeställningen huruvida haken var att att sova med någon som är "främmande" (typ kollega/kompis/vän), och kanske beror det mer på det än personens sexualitet ? Själv är jag nog inte så känslig när det gäller det här. Skulle lätt kunna dela säng med folk i den här kategorin. Så för min del är det nog sexualiteten som är haken.

Vad tycker ni själva, hur resonerar ni :=) ?

11 kommentarer:

Astriid sa...

Åh, men jag vill ju också ha nya jeans. Så när kommer du på en shoppingtur mitt hjärtas lilja? Hihi!

Jag tror att jag skulle strunta fullständigt i om personen var homo eller inte men jag VET inte eftersom jag aldrig varit i den situationen. Sen kan man ju se det på flera sätt att du INTE ville. Du kanske har för bra självförtroende? ;) Han kanske är totalt ointresserad av dej, haha :P Eller så är det så att han är heltänd på dej? Kanske är det bara så att han vet att du är hetero och inte ens skulle försöka nåt? Men sen kanske det inte var det det handlade om riktigt? Gud, så jag svamlar!

En kompis berättade om sin svärmor (tror det var så, om jag inte blandar ihop det.. kanske är det nån här som skrivit om det?). Hur som helst. Hennes svärmor var på jobbresa och en karl på jobbet undrade om dom skulle dela rum. Han var ju bög så visst tänkte hon! Inga problem. Dessvärre så blev han lite berusad på kvällningen och började försöka med lite tafs och inviter, haha! Vilket hon såklart inte alls ville. Så hennes plan gick åt skogen. Förklaringen från hans sida var att han alltid varit lite nyfiken på hur det skulle vara att vara med en kvinna.. Jag kan ju tillägga att dom inte är i yngsta laget heller, hahaha.

Nä, nog svamlat från min sida.
Over and out!

Douglas sa...

Astriid: Åh min lilla rosbuske, jag kommer när jag hittat min vita häst och polerat min rustning ;=) Tror jag ska anlita dig som min personal shopper på en gång, måste ju hitta fler jeans. Hojtar till när jag är i dina hemtrakter ;=)

Till att börja med tycker jag nog inte det är samma sak för en tjej att sova med en lesbisk tjej, som det är för en kille att sova med en homosexuell man ;=) Tror nog att dom flesta tycker att sex mellan 2 män är mycket "grövre" än sex mellan 2 tjejer. Till exempel tror jag också många killar går igång på 2 snygga tjejer som sexar, medans jag inte tror att tjejer går igång på 2 killar som har sex med varandra. Det är liksom mycket mer "nasty".

Jag var nog lite otydlig ;=)Menade ju självklart inte att jag är så "het" att han skulle försöka förföra mig ;=) Menade snarare att rädslan att bli antastad kanske är det vanligaste argumentet för en kille när det gäller att vara med en homosexuell i olika sammanhang. För MIN del var det inte det som jag var "rädd" för, utan att jag helt enkelt fick en olustkänsla.

Dessutom OM han hade försökt något är jag tillräckligt stark för att försvara mig...ha ha.

Haha jag undrar HUR många gånger han har kört den förklaringen ;=) Kanske ska man testa den på krogen ...ha ha ha. Kan lova att det skulle trigga "jag ska omvända honom"-tankar hos vissa tjejer ;=)

Kram!

Anonym sa...

Tillbaka och läser ikapp =)
När det gäller den här sova-i-samma-säng-frågan tror jag personligen att den andra kilen tycker att det är ännu jobbigare än du, eftersom han antagligen fattar att du har just de här tankarna.

det var väl ändå bara sova ihop ni skulle göra? ;-)
På tal om jeans har jag också shoppat ett par snygga =)

Douglas sa...

Latja: Njae om det behövs är jag nog väldigt bra på att spela teater och inte låtsas om nånting ;=)

Bra jobbat med jeansen ! Ska själv fylla på förrådet med några till när jag orkar gå ut och shoppa...det tar rejält på en mans krafter att springa runt en hel dag i affärer !

Kram!

Astriid sa...

Men Douglas.. Hahahaha! Det handlade ju faktiskt om att man skulle HA sex ;) Och isf tycker jag verkligen att det är samma sak på vilket håll man är är homo.

Nädu, den här förklaringen gick inte hem darling!

Kraam

Douglas sa...

Astriid: Haha min lilla hunnybunny du har ju bara sex på hjärnan...;=) Skoja bara, men jag är inte riktigt med på vad du menar med att det handlade"...om att man skulle HA sex" ? Tänkte du på att jag syftade på sex när jag skrev "sova" ?

Jag å min sida tycker det är stor skillnad på om det är homo mellan kvinnor/män ;=)

Kram!

Astriid sa...

Jaa. Frågeställningen handlade ju om hur vi ställde oss till att sova i samma säng med någon av samma kön som är homo. Men i ditt första svar till mej så vändes det helt plötsligt till att det är sååå äckligt när två killar har sex å hej å hå, hahaha!

Jag måste nog hålla med Latja lite. Det blir nog jobbigare för honom faktiskt. What ever, hallonkakan. Nu måste jag fortsätta tänka på sex ;)

Kram

Astriid sa...

Btw! Jag har OCKSÅ köpt jeans nu, haha. Toksnygga, dom sitter som en smäck, jag är mycket nöjd. Tråkigt nog är dom lite för tajta för att sitta i, haha. Meeeen ibland får man helt enkelt stå ut med att andas lite för lite. :D

Douglas sa...

Astriid: Ah då förstår jag hur du menar, och du har ju faktiskt rätt ;=)

Hmm ja det är nog jobbigare för honom. Thanks God att man inte har såna bekymmer...

Haha anade väl att jag inte var helt snett ute angående sexet Kexet...;=)

Äh klart du inte ska sitta, då ser man ju inte rumpan...ha ha ha. Nämen efter 1-2 veckors användning sitter dom säkert lite lösare (och bekvämare...)

Kram!

Astriid sa...

Klart jag hade rätt, haha! Nä, fy tusan för såna bekymmer.

Ja, men om en kvinna är utsvulten blir hon lätt lite besatt av tanken på hett sex. Haha..

Så nu får man inte sitta heller? Haha, vad göra lixom :P Jeansrumpor är faktiskt grymma att titta på ;) Tror du har rätt i att dom snart sitter mycket bättre. Hoppas iaf :P

Kram

Douglas sa...

Astriid: Haha ungefär som att det skulle spela någon roll om hon är "utsvulten"...;=)

Klart du får sitta, men det är alltid trevligare när man får titta på en jeansrumpa...haha

Kram!