fredag 13 maj 2011

Jippieeeeeeeeeeeeeeeeee ;=)

Glömde ju nämna att jag fick reda på min nya lön idag. Kändes ju inte så bra på förhand att man skulle ha lönesamtalet Fredagen den 13:e ;=). Dåligt omen liksom. Som jag skrev tidigare hade vi löneförhandlingar för ca 2 mån sen och idag kom beslutet. Jag får ett påslag på 6.5% vilket jag är riktigt riktigt nöjd med ! Begärde ju drygt 9% när jag räknade efter och jag visste att det var en utopi. Men vad tusan, det är ju inte en privatperson som betalar min lön så varför ska jag inte dra på ? Innerst inne hade jag blivit väldigt nöjd med 5%, då genomsnittsökningen är på 2-2.5%

Även om lönen för mig är långt ifrån det viktigaste är det ändå en trevlig bekräftelse på att man gör något rätt..ha ha. Dessutom ska man verkligen inte "nedvärdera" sig själv och inte tycka att man är värd nånting.

Detta måste ju såklart firas med att jag får köpa mig en present, för det är jag väl värd ;) ?

9 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Hurra!!!!!!

Anonym sa...

GRATTIS... Vad blir det för present till dig själv då???? *nyfiken*

Pettiwoman sa...

Grattis vännen :o)

Massa kramar!

Janet sa...

Klart du är värd det sötnos! ;)

Grymt glädjande nyheter ju.
Bekräftelse på det jobb du gör och din personlighet spelar säkerligen in den också i lönen utöver dina kunskaper och förmågor.

Så glad jag blir för din skull! =)

Bamsekramar ju ;D

Anonym sa...

Löneförhöjning är aldrig fel =)
Att sen få lite mer än det du skulle ha varit nöjd med är ju kanon!!
Grattiskram från mig.

Anonym sa...

Äsch nog är väl lönen viktig. Jo man ska trivas med jobbet och så men nog blir då jag extra lycklig den 25 när lönen landar på kontot...iaf till räkningarna dras ;)

Grattis det var ett rejält lönepåslag :D

Douglas sa...

TP: Hipp hipp !

Kram!

iashemlis: TACK ! En DYR...ha ha ha. Troligtvis en iMac ;=)

Kram!

Pettiwoman:Tack så mycket och MASSA kramar tillbaks !

Janet: Hi hi ja du är klok så jag får helt enkelt lita på dig ;)

Massa kramar!

oskrivnablad: Mmm det blev verkligen dubbelt kul !

Kram!

btd: Jovisst är den viktig! Absolut. Men jag tycker att jag tjänar tillräckligt bra i allafall, så en tusenlapp eller två mer i månaden har inte så stor betydelse för mig.

Hi hi ja den 25:e är ett datum alltid garanterar bra humör !

Mmm det var det. Jag drog ju till rejält också för att det skulle bli svårare att sänka den med för många enheter...ha ha.

Kram!
KRam!

Anonym sa...

"jag tjänar tillräckligt bra i allafall, så en tusenlapp eller två mer i månaden har inte så stor betydelse för mig."

Så i fortsättningen kan du väl sätta in de tusenlapparna på mitt konto??

Tack snälla söta du.. *Ler oskyldigt*

Douglas sa...

iashemlis:Haha ja skicka mig ditt kontonummer bara ;=)

Kram!