måndag 2 maj 2011

Ny utmaning !

Såna här utmaningar gillar jag : min kompis har lovat mig att jag ska få 1000kr när jag klarar av 20 chins på raken ;=) Det kommer bli otroligt svårt ! I jämförelse styrkemässigt är det ungefär lika svårt som att lyfta 1.5 gånger sin kroppsvikt i bänkpress. Fast några 20 chins har jag inte varit i närheten av. Tror mitt rekord är 14.

Körde chins i Lördags för första gången på 1.5 år (när han föreslog utmaningen) och då kom jag upp i 12 (garanterat inte helt rena heller).

Han i sin tur kommer få 1000kr av mig när han klarar 110kg i bänkpress. Får se vem som hinner först...mitt tips är han...ha ha ha.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och herregud, lycka till!!! Klarar inte en enda...

Douglas sa...

btd2 :Tack ! Ska göra mitt bästa.

Du klarar säkert 1, i allafall om moroten är den rätta ;=)

Kram!

Fröken Svensson sa...

Men då är det ju nära =) You can do it!! PUSS

Anonym sa...

Seså, hur går det med träningen.. ;-)

Douglas sa...

Fröken: Njae det är verkligen att ta i...ha ha ha. Men det är klart jag kommer fixa det ! Finns det något som farsan INTE klarar om han gett sig tusan på det....;=) ??

PUSS!!

iashemlis: Helt värdelöst för tillfället. Har blivit dyngsnorig så det lär ju ta några dagar till innan jag kommer igång ;=(

KRam!

Anonym sa...

MAnlig förkylning... Mmmmm.. du e DÖENDE med andra ord... ;-)

Douglas sa...

iashemlis: Oh ja ! Har tokhög feber också. Minst 37,8...vete tusan om jag överlever det här ;=)

Kram