lördag 14 maj 2011

Hamburgare eller lövbiff, någon ?

Senaste 2 månaderna har jag börjat storhandla istf som när jag var sjuk gå och handla varje dag. Man sparar tid och framförallt en hel del pengar.

Men jag är rätt kass på att handla. Jag har aldrig någon lista på vad jag ska köpa utan oftast har jag några saker som jag vet måste införskaffas. Resten går på känsla. Därför kan det t.ex bli så att när jag går förbi shampohyllan och funderar på huruvida jag har shampo hemma så kommer jag inte ihåg och köper därför med mig. Det här är ingen bra taktik. För nu har jag nämligen 3 shampoflaskor hemma. Jag har dessutom 3 tandborstar, och typ 3kg morötter. Bara för att nämna några exempel.

Att skicka iväg mig för att handla är lite som ett lotteri där man inte kan förvänta sig att veta vad jag får med mig hem. Jag ibland gått och handlat och kommit hem med precis allt, förutom det jag gick iväg för.

Sen har vi möjligheten att man inte vet hur mycket jag får med mig hem. Jag såg t.ex nötfärsförpackningar för 39:90kr/kg. 1kg räcker inte långt tänkte jag utan jag köper 2 på en gång. Synd bara att jag missade detaljen att förpackningarna inte väger 1kg, utan 2.5kg styck. Så nu sitter jag här med 5kg nötfärs. På liknande sätt resonerade jag när jag såg lövbiff för 99.90kr/kg, vars förpackning visade sig väga 2.5kg.


Slutligen. När jag skulle frysa in allting tänkte jag att aluminiumfolie är bra att använda för att skilja bitarna åt efter att jag delat upp dom. Jag vet nu att det är helt värdelöst. Bitarna sitter ihop som betong i allafall. Bakplåtspapper ska tydligen vara da shit.

3 kommentarer:

queenofspades sa...

Varför inte använda fryspåsar :) Ha en skön lördag!

Tears and Pearls sa...

Du är ungefär likadan som jag..... ;)

Douglas sa...

queenofspades: Jag har fått ett nytt tips, nämligen fryspåsar. Fungerade mycket bra ;=)

Tack! Kram!

TP: Haha skönt att inte vara ensam ;=)

Kram!