söndag 16 januari 2011

Ljus i tunneln

Saker och ting börjar se lite ljusare ut. Jag har till att börja med tagit ledigt vecka 5 och 6 för lite semester (2 sparade veckor sen förra året). Även om jag var ledig en del kring Jul/Nyår så var det ju mitt i flytten så den där riktigt avkopplingen infann sig inte. Har ingen aning om vart jag ska åka. Enda kriteriet är > 30grader varje dag. Förslag ?

En kompis fick nys om detta och tänkte att han ev kunde haka på. Inga problem för min del, förutsatt att vi gör som jag vill...ha ha ha. Nä men skämt åsido, jag känner mig rätt seg i allmänhet och det enda jag vill är att koppla av. Packar gärna med mig 4-5 böcker, mp3-spelaren och en del korsord. Kompisen å sin sida är fortfarande ute och "jagar" efter att ha avslutat en 10-årig relation. Han vill ha en del party, vilket jag inte är sugen på. Så det finns en risk för att vi helt enkelt kommer överens om att åka var för sig.

På jobbet kommer jag efter semestern ansluta igen till det projekt som jag trivdes så bra i. Det känns superbra ! Jag har haft en hel del att göra med våra Indiska kollegor senaste månaderna och jag måste säga att dom är supertrevliga och vänliga. Men kompetensmässigt är dom rätt långt efter. Allt måste förklaras många gånger om, men det går ändå inte in. Det känns elakt att säga det, men det ska bli väldigt skönt att inte behöva jobba med dom.

Äntligen har jag fått tummen ur och köpt mig en bordslampa till sovrummet. Har saknat mina kvartar som jag brukar läsa innan jag sover. Även om jag såklart har en taklampa känns det så sjukt segt att behöva resa sig upp och släcka ned när man är supertrött...ha ha.

Från det ena till det andra. När NK hade sin Julrea var jag där och handlade lite grann. Det roligaste minnet jag har därifrån är utförsäljningen av kalsonger. Det var alltså runt 70-75& kvinnor som stod där och valde kalsonger...ha ha ha. Har män så dålig smak angående kalsonger, eller är det så att kvinnorna fick dåligt samvete över att ha shoppat så mycket till sig själva att dom kände sig tvungna att köpa något till sina respektive ;=) ? För jag hoppas sannerligen inte att dom köper till sig själva...ha ha

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Åh vad härligt att få åka iväg. Det skulle jag också behöva men måste spara semestern då jag tagit förskott i år, dock bara 9 dagar men , hahaha. Hoppas på att få se bilder sen på din nya lya =)
PUSS!!!

Douglas sa...

Fröken: Har ingen aning om vart jag ska ta vägen bara ;=)

Mmm ska ta och lägga ut några bilder eftersom jag tydligen har "lovat" hemma hos reportage...ha ha.

PUUUUUUUUUUUSS!