måndag 3 januari 2011

Back on track

Som ni har förstått i och med mitt förra inlägg så har jag äntligen flyttat in i lägenheten. Det är en del som ska packas upp och fixas. Bland annat måste jag fixa persienner om jag inte vill ha insyn i lägenheten vilket jag helst slipper ;=) Fast det är inte billigt. 3100kr kostar de 5 persiennerna jag behöver. Helt plötsligt kanske det inte är så coolt med burspråk i sovrummet (har 4 fönster där...) ha ha ha. Snacka om tråkig utgift !

Nyår firades med vänner på Berns. Vi hade köpt biljetter till efterinsläppet och hade tänkt oss äta middag ute innan. Det var superkul även om vår middag höll på att sluta med fiasko då i princip ALLA restauranger var stängda. Vi var på väg till en korvkiosk(!) då vi faktiskt såg att gamla Helene's krog på St:Eriksgatan var öppen. Saved by the bell. Det hade ju sett snyggt ut om 4 grabbar i kostym hade beställt 4*200grams hamburgare med tillbehör i en korvkiosk...ha ha ha. Classy så det förslår på NYE.

Jag vet inte var timmarna tog vägen på Berns, men helt plötsligt var klockan 4 på natten vilket innebar stängningsdags. Vi åkte hem till en kompis i sällskapet och hade efterfest till 7 på morgonen. Trött är ju bara förnamnet på hur jag kände mig i Lördags.

Men det jag längtar till nu är träning ! Det är ju inte direkt så att jag ätit grönsallad och druckit ramlösa senaste veckan. Nu är det dock stenhård koll på maten i allafall under Januari och Februari. Mitt mål med träningen kommer bli att springa 5km på under 20 min innan 31:a Maj. Jag har hittat ett 3-månaders löpprogram och kommer börja köra det 1:a Mars. Det känns också riktigt kul att inte ha ett mål som är i stil med att väga X kg, eller att få fram magrutorna etc. etc. Så i 2 månader tills programmet börjar blir det fokus på att tappa i vikt och stärka framsida/baksida lår och vader så jag sen är bra förberedd 1:a Mars.

Är det något dock som jag kommer sakna från min tid i Farsta så är det natur. Det är onekligen en nackdel med innerstan. Kolla in dom här bilderna jag tog när jag var ute och promenerade en dag. MYSIGT !



5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Saknar också skooooog och natur :(
Funderar på Aspudden, där vill jag nog bo. Nära Åsen också där jag bodde tidigare, men vi får se. Ska försöka ha is i magen vad gäller BRF. Snart börjar jag också att träna förhoppningsvis, men får inte än. PUSSSSSS!

Janet sa...

Lovely ju!=)

Ja,att det börjar vända till det däriga braiga igen vill säga :) Och några vintermysiga naturbilder på det dessutom (och vi har minsann inte glömt att det har utlovats ett Hemma Hos Dogge reportage framöver heller. Så DÄ så! ;P)

Ha´re bäst mannen! :)
*krama*

Singelsussi sa...

Kul att du flyttat in till stan nu! Du vet ju att jag också ska ta tag i träningen. Nu är det dags. Kram

Anonym sa...

3100. Herreminje

Douglas sa...

Fröken: Hmmm har du inte funderat på Liljeholmen ? Där har du verkligen allt samlat (inkl. skog och natur).

Läste precis att du börjat träna (klättring). Det måste kännas skönt !

PUUUUUUUUUSS !

Janet: Ja sakta men säkert börjat det väl vända ;=)

Haha jasså har det utlovats ett sånt reportage ;) ? Nåja kanske några bilder åker upp en vacker dag.

Kram!!

Singelsussi: Mmm men då får du sluta med London-resor i parti och minut ;=)

Kram!

Herreminje: Haha japp det stämmer. Hade du gjort det billigare ;) ?