torsdag 9 september 2010

Soffan på plats !

Vilken rysare jag har haft ! Fick hem soffan i 2 delar i Tisdags. Problemet var att den ena delen inte gick in i hissen...Det fattades ca 10cm. Jag tänkte att om man öppnar kartongen lite så kan det finnas frigolit som skyddar soffan. Det fanns det inte utan soffan låg emot kartongen rakt av. Jag märkte iofs att kartongen var väldigt hård och inte så böjbar.

- Kan vi inte ta bort kartongen och försöka pressa in soffan i hissen ? föreslog jag.
- Jo det kan vi göra. Men om vi tar bort kartongen så FÅR inte vi ta tillbaka soffan.
- Jamen vad ska jag då göra, låta den stå i farstun i huset ?
- Ja det blir väl så i så fall.

Det kändes ju inte så kul direkt. Hyfsat irriterande att ha soffan i huset men inte få in den i hissen. Och jag började tänka på hur jobbigt det är att börja leta soffa på nytt...för att inte tala om leveranstiderna som är flera veckor. Fick inte lite panik över det faktum att jag skulle tillbringa minst en månad till i mina campingstolar.

Så jag gamblade...och sa åt dom att nu kör vi. Så vi tog bort kartongen och lyfte in soffan i hissen...och pressade...och pressade...och jag svär att det inte var max 1-2cm tillgodo när jag pressade igen hissdörren. Så slutet gott allting gott. Men vad jag hade gjort om vi INTE fått in den i hissen, det vete tusan ;=)

Jag bestämde med en kompis att vi skulle montera ihop den igår. När han sen lämnade ett sent återbud sa jag till honom att det är lugnt. Jag kan skruva ihop den själv. Glöm det, du skruvar inte i en jävla skruv utan mig. Vi har skruvat ihop möbler förr i åratal och jag tänker vara med den här gången också....ha ha ha. Skön kompis. Så han kom över ikväll istället och så fick vi det hela på plats. Och den SÅG faktiskt ut som på bilden också fast det blev 1-2 skruvar över ;=)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom med en gång att tänka på när min soffa skulle på plats här i huset. Alla vinklar och vrår gjorde det hela hur svårt som helst.. ja jag kommer ihåg att jag skrev ett inlägg om det. Soffor är grymma men otympliga som f*n att bära å få på plats.

Snyggt fick du iaf till slut =)

Billie sa...

Haha, du är inte ensam om att ha haft svårt att få in soffan ;) Tur att jag och mina tjejkompisar är så starka :D

Det blev i vilket fall hur fint som helst! :) Lite bättre än det tidigare, haha ;)

PPG!

Fröken Svensson sa...

Skönt att den kom in i lägenheten till slut :) Jättefin! Vill också ha en ny nu känner jag.
Pussss!

Douglas sa...

oskrivnablad: Ja herregud nästa gång kommer jag mäta varenda avstånd i farstu/hiss/lägenhet...ha ha ha.

Tack det ser väldigt bra ut !
Kram!

Billie: Ja du pratar i plurar när du säger "tjejkompisar"...själv bar jag in den helt själv...ha ha ha.

Tack baby, den passar in väldigt bra !

PPP!

Fröken: Huh ja den gjorde ju det efter många om och men. Den är även suuuuuuuuuuperskön (har redan sovit siesta i den en dag...ha ha).

Puss!