måndag 13 september 2010

Problem som löser sig själva

Det är skönt när saker och ting löser sig själva. För ett par veckor sen var jag inne på att köpa en ny mobiltelefon. Funderade mellan en Samsung Galaxy och HTC Desire. I samma veva som jag skulle slå till strulade min jobbtelefon ihop för gott. Jag nämnde det för min chef som svarade med att eftersom du jobbat här i 1.5 år nu så kan du få välja valfri telefon på vår inköpsportal. Gissa hur nöjd jag blev när jag såg att Desire var en av modellerna som jag kunde välja! Eftersom Samsungen inte var med så blev det ett mycket lätt val. Rätt skönt att inte behöva lägga 3500kr själv heller för den delen.

Det jag kan säga om telefonen är att den är SJUKT bra och att jag är supernöjd med den ! Kan verkligen rekommendera den.

En annan grej som jag funderade på är om jag ska använda jobbnumret även privat. Det är rätt segt när jag har jouren att behöva springa runt med 2 telefoner (jobb+privat) samtidigt. Jag kände väl som så att man vill ha en privat just för att kunna vara privat. Inte för att jag tror att någon på jobbet sitter och kollar på räkningen vem jag har ringt/sms:at men ändå...jag tror ni förstår. En fördel dock med att använda jobbluren är att man inte hittas på Eniro/Hitta via numret. Förutom fördelen med att jag slipper betala mobilräkning varje månad. Så nu kör jag på jobbluren.

5 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Så gör jag... använder bara jobbtelefonen. Men eftersom jag är tjej har ju jag handväska så där ligger även den privata :o)
Man kan ju missa något annars... hemska tanke!

Douglas sa...

Haha det är ju inte LITE fusk att ha en handväska där man kan ha typ 100 mobiler ;=) !

Själv tycker jag ibland att ju mindre det ringer, desto bättre...haha

Kram!!

Fröken Svensson sa...

Jag har haft jobbmobil i flera år och avskyr att ha två stycken, man har blivit bortskämd ;-)
Skönt att det löste sig och att du slapp köpa den själv. Den ska vara riktigt bra har jag hört. Har själv iPhone men den är bra den med.
Puss på dig söta Dogge.

Singelsussi sa...

Jag har bara en jobbmobil och det funkar utmärkt. Kram

Douglas sa...

Fröken: Jag är supernöjd med att ha bytt. Otroligt skönt att slippa 2 lurar och dessutom kunna vara uppkopplad mot nätet dygnet runt utan att behöva oroa sig för för mycket datatrafik.

Pusspuss på dig med baby!

Sussi: Nu kan jag också säga detsamma ;=) !

Kram!