måndag 20 september 2010

Mitt liv som kock och hund.

Det har även varit en vecka med idel återseenden. Senaste tiden finns det en hel del vänner som jag inte hunnit träffa så mycket av skilda orsaker. Detta rådde jag bot på och hade bjudit över vänner till mig 3 kvällar då jag lagade middag med tillhörande vin och efterrätt. Tror det var ganska uppskattat och nog blev några lite överraskade över mina färdigheter i köket ;=) Det var jätteroligt att träffas och prata även om det blev ganska sena kvällar. Tur för mig att jag är morgonpigg.

Fast det som nästan var roligast var en av kvällarna när en tjejkompis inte hade dykt upp vid uttalad tid. När vi ringde henne och frågade var är du ? svarade hon jag har precis lagat mat och ska äta.My God vilket dåligt samvete hon hade över att hon hade glömt(!) vilket jag på ett sätt tyckte var skoj och givetvis inte var sen att utnyttja. MYCKET bra när folk ger mig såna där smash-lägen som kommer utnyttjas låååång tid framöver. Det var påhopp från mig på allt från att hon inte gillar min mat till att jag är utlänning...ha ha ha. Underbart att få spela offer ibland.

Nu till något helt annat. Fysisk aktivitet. Pratade med en kollega i Fredags (50+) som nämnde att han skulle ut till landet och fälla lite träd. Vad skönt att göra såna där "grabbiga" saker ibland sa jag och han nickade instämmande. Jag vet inte varför men det har ofta slagit mig att jag är likadan. Hjälpte t.ex en kompis i Lördags att flytta lite möbler och det kändes så bra efteråt när man fått lyfta lite. Samma känsla (bland annat...ha ha ha) har jag också när jag tränat styrka eller sprungit. Man känner sig typ lika primitiv som en hund ha ha ha. Likheterna är slående. På samma sätt som dom måste rastas och få springa av sig måste jag göra fysisk aktivitet lite då och då för att må bra.

3 kommentarer:

Billie sa...

Man ska vara snäll mot sina tjejkompisar!! Serru ;)

PPG!

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Kan tänka mig vilka sms hon fick av dig, jag är likadan haha. Pussss

Douglas sa...

Billie: Jamen det är jag, hur kan du tro något annat...hi hi hi..;=) ??

PPP!

Fröken: Ha ha ha visst är det skoj att "bråka" med sina nära och kära ;=) ?

Puss!