onsdag 22 september 2010

Skratt och elände

Har haft en skön dag med mycket att skratta åt. Började när jag ringde min brorsa runt lunch för att gratta honom på födelsedagen sin som han firar på ett lite annorlunda sätt. Han ska nämligen cykla till Budapest vilket är en liten resa på 150mil cykelvägen. Say no more. Vi kan omöjligt vara släkt...ha ha ha.

Så han var på något krön nära Tyskland när jag fick tag i honom. Fan jag är helt slut. Har ju cyklat uppför nu i 1mil och tar igen mig med 1 cigg(!). Ser jag en jävla backe till närmsta timmen skickar jag cykeln och tar tåget. Skrattade rätt bra när han drog den där storyn.

Efter jobbet drog jag till gymet och skulle köra kondition i en dryg timme. Har dragit på mig början till hälseneinflammation p.g.a överansträngning (oväntat...NOT) så jag varvade trappmaskin/cykel/cross-country/löpning innan jag gick in för att byta om. Om jag såg förvånad ut när en tjej klev rätt in i vårt omklädningsrum där vi var 5-6 pers så var det ingenting mot hur hon såg ut när hon upptäckte sitt misstag. Oh herregud ursäkta mig sa hon rätt chockat och nästan flög ut från omklädningsrummet...ha ha ha. Vi som var kvar tyckte bara det var rätt kul och fick oss ett gott skratt.

Det skrattet satte jag dock i halsen när jag fick min sista mobilräkning (eftersom jag nu använder jobbmobilen). 2100 kronor var den på. Det visade sig att jag hade laddat ner en uppdatering (Android 2.2) via mitt mobila internet istf WiFi...alltså hur förbannat korkat är inte det om man jobbar med IT ??? Då borde man kanske tänka på sånt. Särskilt när vi har WiFi på typ 1 miljon km's radie vid mitt jobb. Så 96MBit á 15kr blir en del. Känns inte alls surt.

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Låter som min kollega det där som gick in hos killarnas i morse ;-) Kanske var hon, på Sats i Älvsjö tror jag ;-)
Pusss!

Anonym sa...

VÄlkommen till överbelastningsklubben!!! =(

Visst är det surt? =(
Ta det försiktigt nu.

KRAM

Douglas sa...

Fröken:Hmm verkar vara den nya tjejtrenden det här..att "råka" springa in i fel omklädningsrum ;=) Ni är inte LITE fräcka ni...hi hi.

Njae det var inte hon då det varken var på morgonen eller Älvsjö.

PuSsPuSs!

IS: Ja fy fan det är riktigt surt. Det är stretch, massage och varierande träning som gäller ;=( Men vete tusan om jag klarar av det.

KRAM tillbaks !

Billie sa...

Åh, herreguuuud stackars tjej! Haha! Jag hade nog dött på kuppen. Både av pinsamhet och av skratt :D

Din brorsa alltså.. Han verkar inte riktigt frisk ;) Men det betyder ju iof bara att ni faktiskt MÅSTE vara besläktade med varandra. *duckar* HAHA!

PPG!

Douglas sa...

Billie: Äsch du hade säkert stormat in och glott STORÖGT ! FY ;=) !

Haha hur gärna jag än skulle vilja säga emot så vete tusan om jag kan...men du förtjänar ändå straff som tycker så här..hi hi hi.

PPP!