måndag 7 juni 2010

She just don't get it.

Vet inte om jag skrivit om det här förut, i så fall får ni ursäkta.

För ganska länge sen var jag och tränade på SATS och började prata med en av dom anställda. Hon var rätt trevlig, men jag inte var det minsta attraherad av henne. Lite senare kommer det upp en vän-förfrågan på FB och det visar sig att vi har en gemensam kompis. Det är väl via honom som hon har hittat mig. Hursomhelst så strular min kompis med henne vid den tidpunkten och jag tänker väl inte mer på det utan addar henne även om jag tycker det är lite märkligt att adda någon som man träffat någon gång.

Månaderna går och jag tycker det känns lite konstigt att hon skriver till mig på FB rätt ofta när jag aldrig skriver till henne. Jag är väl rätt snäll till en början och svarar men sen börjar jag tycka det är märkligt eftersom jag känner att hon flirtar med mig. Jag börjar undra om hon inte förstår att jag och kompisen (som har känt varandra i typ 10-15 år) pratar om det som händer mellan dom. Bland annat har dom haft sex. Tror hon att jag ska gå bakom ryggen på min kompis eller vad ?

Vi pratar givetvis med varandra och han bekräftar väl lite det jag har känt. Hon är alldeles för på, vilket även för killar kan vara sjukt avtändande. Det får verkligen en tvärtom-effekt. Efter att hon skrivit till mig typ 10 gånger utan att jag skriver till henne förstår ni hur jag känner. Det är inte så att hon är otrevlig eller så, men det blir bara för mycket. En gång stod jag och sprang på löpbandet med lurarna på då hon kommer fram och hälsar. Fine tyckte jag, så jag tar av mig lurarna och hälsar och utbyter lite artighetsfraser(samtidigt som jag springer, så här har ni en kille som KAN göra 2 saker samtidigt...ha ha). Då förväntar man sig att hon ska förstå att jag vill springa vidare men icke, hon står och pratar i typ 10 minuter. Alltså, jag trodde bara det var killar som var så här tröga.

En annan gång hade kompisen och jag fixat pokerkväll. När hon frågar om mina planer så säger jag för att tydliggöra att ikväll ska vi och grabbarna ha pokerkväll. Att ni förstår vad jag menar med det tvivlar jag inte på, men det gjorde inte hon utan frågade helt sonika kan jag och min kompis XXX vara med. För er som fortfarande inte hänger med så kan pokerkväll vara en maskulin form av tjejkväll ;=) Att man som kille givetvis inte frågar om man kan hänga med på en tjejträff är lika självklart som det motsatta när det gäller pokerkväll.

Så för att avsluta det här inlägget så har jag på slutet inte ens svarat på hennes meddelanden till mig. Döm om min förvåning när jag stöter på henne idag och följande konversation äger rum :
- Jag ska sluta på jobbet om 2 veckor och byta center.
- Jaha ska du ? Vart bär flyttlasset av ?
- Jag ska jobba vid XXX, , så du får komma och hälsa på mig.
- Ah där ser man
- Förresten, kan inte vi ta en fika någon dag ?

Jag blir helt ställd och fattar verkligen ingenting. Skämtar hon med mig ? Tyvärr så är jag som sagt helt ställd och svarar helt felaktigt :
- Öh jo det kanske vi kan göra, men jag ska på semester snart.
- Då kanske vi kan ta det när du kommer hem ?

Sen börjar hon helt plötsligt att prata om att hon och kompisen inte ses längre och att dom inte har någon kontakt. Ungefär som att nu är det fritt fram för dig om du vill.

Givetvis har jag inte en endaste tanke på att träffa henne och kommer inte göra det heller. Finns inte en chans. Däremot är jag nyfiken på hur ni skulle lägga fram det hela om ni vore mig på ett sätt som hon inte kan missförstå.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Alltså ibland undrar jag om det inte är på sin plats att nästan bli otrevlig. Hon ber ju nästan om det skulle jag säga.

Antingen är hon jävligt trög eller så är hon så självupptagen och säker på sin egen förträfflighet så hon helt enkelt inte inser att du faktiskt inte vill ha henne.

Kram

Fröken Svensson sa...

Jag blir så less på personer som inte fattar hur man ska bete sig!!! Känner igen mig i situationen och blir ärligt irriterad haha. Hon är ju inte funtad som man ska uppenbarligen. Jag skulle sagt till henne att jag blev ställd då hon frågade men att jag inte har något intresse av henne och att jag inte dejtar mina vänners gamla ragg. Punkt! Fattar hon inte då är hon hjärndöd hahaha.
Puss och lycka till!

Douglas sa...

Pettiwoman: Ja eller hur ? Annars kommer man ju aldrig ur situationen.

I det här fallet tror jag på alternativ 1 utan att vilja vara alltför taskig :=(.

Kram !!

Fröken: Haha du...jag kan tänka mig hur många fler gånger tjejer är med om det här !

Jag var inte så hård mot henne som du föreslog, även om jag tog ditt förslag som mall ;=) Det verkar ha gått hem i allafall.

Puss !!

Billie sa...

Av kommentarerna att döma.. Är du av med henne nu? ;P

Det är nästan komiskt hur människor inte kan förstå en hint ibland... Jag är ju rätt ärlig av mig och säger oftast som det är men hade blivit lika ställd jag. I det läget hade jag nog kastat ur mig en lögn om att jag redan var upptagen eller nåt. Men en del ger sig ju fan inte ändå, haha :)

PPG!

Anonym sa...

Jag skulle faktiskt säga att jag inte är intresserad (och om det inte går hem säga att du precis har träffat en tjej som du tycker känns rätt eller så).

Eller blocka henne på FB så kanske hon fattar ;-).

KRam

Singelsussi sa...

Shit! Det där låter nästan som min stalker ju. Men du, hon verkar inte förstå normala sociala koder så om du träffar henne igen får du nog vara väldigt tydligt. liksom övertydlig :) Kanske säga att du dejtar någon redan eller att du verkligen inte är intresserad. Good luck. Kram

Douglas sa...

Billie: Hmm ja det tror jag nog !

Nä hon har varit verkligen varit som klister som min kompis uttryckte det. Halvmesyrer till bortförklaringar funkar inte utan det är raka rör som gäller med såna här människor.

PPP!

IS: Vissa människor förstår nog aldrig oavsett vad man gör...ha ha ha.

Kram!

Sussi: >Grejen är ju den att jag tycker jag varit väldigt tydlig. Alltså tjejer brukar ju greppa sånt här rätt fort.

Nästa steg blir garanterat att säga att jag inte är intresserad på något sätt.

Kram!!