onsdag 2 juni 2010

Födelsedagsfirande

Födelsedagsfirandet började redan kl 14 på Hasseluddens Spa&Yasuragi. Man kände sig lagom manlig när man gled runt i sin Yukata och badtofflor. Visst var det skönt att bada och sitta i en varm pool men för min del hade 1h räckt gott och väl med tanke på att alla pooler hade samma temperatur utom en. Vi plaskade runt i poolerna till kl 18 då det var dags att inta plats i Teppanayaki-restaurangen vilket var kvällens behållning då vi satt runt det bord där maten tillagades framför oss. Min spontana känsla dock var att det inte var i närheten värt de 1200kr som det kostar att lösa en dagsbiljett (tillträde mellan 14-22) med tillhörande 3-rätters middag.

Vid 20.30 var vi klara med middagen och fixade iordning oss och tog en drink i baren innan det blev dags att glida in mot stan. Där bled Lydmar det första stället vi hängde på innan det var dags att äntra Collage. Som tur är för oss så har födelsedagsbarnet rätt hög position inom sitt arbete så han hade fixat så vi kom in utan att köa och betala inträde och sen sätta oss på VIP-avdelningen där det fanns ett bord reserverat för oss. Att det satt ett tjejgäng på bordet bredvid oss gjorde inte saken sämre ;=) Det enda jag tycker känns lite konstigt/obekvämt är när folk tittade på oss ungefär som "vilka är det där som har bokat ett VIP-bord ?". Överlag kändes det som att det för en del var förbjudet att le eller se glad ut. Men det var inte mitt problem då drinkarna slank ner i en jämn takt och jag blev mer och mer glad/leende/kramig som jag alltid blir när jag druckit. Gick förbi en tjej som stod vid en spegel och sminkade/kammade sig och sa du ser jättebra ut som du är varpå hon vänder sig emot mig och svarar nä du lät lite tveksam när du sa det där...ha ha ha.??????????????? blev mitt svar.

En av mina vänner blev helt betuttad i en av tjejerna som dansade bredvid oss vilket jag mer än väl förstår. Hon dansade så sjukt sexigt att jag fick plocka upp hans haka från golvet ett flertal gånger (och kanske min egen i smyg) ;=). Han gick sen fram till henne och sa nånting i stil med du är den hetaste tjejen på hela stället vilket gjorde henne rätt glad. Sen kom han fram till mig hade jag inte varit gift och haft barn så hade jag raggat stenhårt på henne. Han är störtskön och lever verkligen efter devisen "se men inte röra".

Den mest bestående frågeställningen under kvällen var som vanligt när solen tittar fram : vart har alla dessa vansinnigt snygga tjejer hållit till senaste 6
månaderna, med ett fåtal undantag då ? Jag tycker alltid att damerna poppar upp ur jorden som svampar nu när sommaren börjar nalkas. Me like !

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om att det är alldeles för dyrt på Yasuragi, visst är det mysigt men som sagt.. efter någon timme får det vara nog.

Låter som ni hade en bra dag iaf.
Schysst att träffas en hel dag så där =)
Kram

Singelsussi sa...

Exakt samma sak gäller för er killar! Var är alla snyggingar som poppar upp nu överallt under årets mörka månader? jag älskar Stockholm på sommaren! Kram

Fröken Svensson sa...

Har också varit där och håller med, liite väl dyrt för stället. Jag säger som Singelsussi: NI har ju okcså poppat upp :P
Puss

Anonym sa...

Härligt att du roar dig och njuter av tillvaron! =)

Glöm inte bort att du minsan inte lever under devisen se men inte röra!

Kör hårt nu D!! ;-)

KRam

Douglas sa...

oskrivnablad: Mmm det roligaste var nog att vi var tillsammans en hel dag ;=) Riktigt skoj !

Kram!

Sussi: Stockholm är oslagbart på sommaren, efter Budapest förstås ;=)

Kraaaam!

Fröken: Mmm 1200 kan man spendera på många roligare sätt.

Äsch vi grabbar har alltid funnits där, det är bara ni som inte ser oss...ha ha ha.

Puss!

oskrivnablad: Det måste ALLA försöka göra ;=)

Det bästa vore om man hade ännu fler händer/armar...ha ha ha.

Kraam!

Billie sa...

Jag tycker det låter helt undeeeerbart att få ligga och plaska i varma pooler, haha! Men det mesta jag tänker på nu för tiden är att få vila lite :P

Coolt att få se maten lagas så framför en!

Brunbrända människor är alltid lite hetare :D Något jag märkt är att män blir som galna som fort man har klänning.. What´s up with that?!

PPG!

Douglas sa...

Bille: Mmm det är nice men man blir rätt seg av den varma temperaturen i vattnet.

Hehe ja jag är ju en fet sucker för kvinnlig klädsel och dit hör ju onekligen klänning.

Det är ju verkligen lätt att händerna hamnar på förbjudet område..hi hi hi.

PPP!