torsdag 10 juni 2010

Semesterdags !

På Lördag bär det av igen mot Luxembourg. Som bekant börjar Fotbolls-VM imorgon och därför ska jag och en kompis ner och hälsa på brorsan och titta på spektaklet i en av hans barer. Dessutom kommer min bästa vän från Ungern dit också på en snabbvisit (dock ej för att titta på fotbollen...) vilket är ytterligare en krydda.

Alltid när det är mästerskap i fotboll (dvs. EM eller VM) brukar jag åka ner en sväng. Det är så otroligt kul i och med att det är rätt mycket folk i baren vilket ger en skön stämning. Dessutom finns det en hel del "invandrare" vilket betyder att nästan oavsett vilka som spelar så kommer lagen ha supportrar.

Vi ska vara där i 8 dagar och det finns en överhängande risk att det kommer bli rätt grabbigt. Det kommer spelas 3 matcher per dag och vi troligtvis kolla på rubbet när vi är där. Givetvis har det anordnats ett VM-tips där insatsen är 25Euro och eftersom det kan vara uppemot 100 pers som är med kommer det att bli en fin vinst....i och med att jag såklart inte ens kan se hur jag ska misslyckas med att vinna ;=)

Maten lär inte bestå av 3-rätters på någon Guide Michelin-krog utan lär vara av lite mer av det Neanderthalar-aktiga slaget där fokus är på att vi ska hinna få ner det mellan matcherna. Fantiserar om hur det skulle vara att ha en flickvän som lagar mat istället och serverar kaffe med fika....oh my God vad hon skulle bli höjd till skyarna och få rejält med återbäring ;=) ! Då hade vi snackat hustru-material...ha ha ha. Dock ska jag bryta en tradition vilket innebär att jag kommer ta med mig löparskorna så jag kan springa.

För mig är Fotbolls-VM bland det största som finns. Konstigt vore det annars i och med att jag är Ungrare och således föddes med fotbollsskor(även om Ungern suuuuuuuuuuuuuger duktigt nuförtiden !). Ser verkligen fram emot att sitta i en barstol, med en iskall Gin&Tonic i vänsternäven och bara slappna av och vara.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du bara reser och reser ;-)
Sitter här grön av avund i ansiktet.

Ha det så roligt nu.
Kram

Fröken Svensson sa...

Nä nu blir jag snart sur.. du tar ju aldrig med mig :(
Puss!

Douglas sa...

oskrivnablad: Hi hi ja det är ju en av mina favoritsysslor, men jag är säker på att du har något som jag är avis på ;=)

Kram !!

Fröken: Note to self:Ta med frugan på nästa resa om du inte vill ha trubbel hemma...;=)

Puss!!

Anonym sa...

Ha en härlig semester!! =D
Njut!

Kram

Fröken Svensson sa...

Bra, du lär dig ;) Önskar dig iaf en jättetrevlig resa.
Puss!!

Billie sa...

Hm, jag tror du menar att söker efter en hushållerska/mattant... ;) Du skulle ha tagit tillfället i akt att frågat tjejen från gymet, hon hade säkert ställt upp, haha!

Hoppas du har det bra i vilket fall baby!

PPG!

Douglas sa...

Jag lydde ditt råd och det var bra gjort kan jag säga ;=)

Kram!

Fröken: Haha kanske kan DU lära gamla hundar att sitta...;=) ?

Puss!!

Billie: Hmmm vilken tjej från gymmet tänker du på ;=) ?

Haha ja en hushållerska/mattant skulle väl ingen man säga nej till ?

PPP!