onsdag 23 juni 2010

Fotbollsspa

Min kompis som jag åkte iväg med sammanfattade veckan på bästa sätt : "Det här måste ha varit som ett spa med fotbolls-tema". Med andra ord, så har det varit en hur lugn vecka som helst även om han vid ett tillfälle grymtade men vafan du sa ju inget om att det var ett jävla träningsläger vi skulle på när jag drog ut honom på 7.2km:s rundan för 5:e dagen i rad ha ha ha ;=) Efter det fick jag det mindre smickrande smeknamnet Kim Jong Douglas, efter Nordkoreas (som är med i VM) diktator.

Annars kändes det faktiskt som lyx hela veckan. Varje morgon handlade jag nybakade frallor och chokladcroissanter (då kanske ni förstår varför jag sprang 6 dagar av 8). Sen var det fotboll för hela slanten i baren och det var sjukt roligt. De Afrikanska lagen hade ofta 10-15 pers på matcherna och dom var minst sagt engagerade, fast på ett positivt sätt. Jag har alltid fascinerats av hur fotbollen kan föra människor närmare varandra. Det kan vara ett snyggt mål, ett lag man tycker mindre bra om, ett lag man tycker bra om etc. och märker man att grannen i baren tycker likadant så har man en "vän" ;=) För att inte tala om att var man i princip än är i världen och plockar fram en fotboll så är det något som får folk att umgås. Människor som i princip har 0 saker gemensamt. Mäktigt.

Träffade även mitt ex igen och det var som väntat inga som helst problem även om jag känner att vi har ytterst lite gemensamt med varandra. Det är märkligt när man träffar någon så här i efterhand och inte känner någon connection med en person som varit en del av ens liv i 3 år. Å andra sidan är jag medveten om att jag ändrats väldigt mycket sen vi separerade och skulle vi ha träffats nu finns det inte en chans att jag hade blivit ihop med henne. Hon har även köpt en ny vovve som nu är 6 månader. Den var inte helt oväntat mycket lekfull och energisk och nog smälte en bit av mig när vi lekte ;=)

Hann tyvärr inte träffa brorsdottern mer än 2 ggr då hon hade sin sista vecka i skolan med mängder av prov.Jag lovade henne att vi ska gå på TGIFridays nästa gång hon kommer till Stockholm då hon är väldigt förtjust i deras Fajitas. För min åt jag dom första gången när vi var på Aruba och det var överraskande gott faktiskt.

Som sagt har jag haft en otroligt lugn och skön vecka och verkligen bara vilat. Inga måsten, inga damer, ingen stress eller inplanerade aktiviteter (förutom träffen med exet). Enda problemet var väl som vanligt att det inte varade längre. Men men, det är ju bara 4 år tills nästa VM ;=)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lugna och sköna semestrar blir mer och mer populära ju äldre vi blir *host,host* =)

När det gäller gamla ex så är det samma sak för mig när det gäller min fd sambo.
Vi skulle aldrig kunna bli ett par igen. =)

Kram på dig.

Fröken Svensson sa...

Välkommen hem favoriten!
Jag tycker det låter som att du haft en strålande semester. Jag funderar på att åka med dottern en vecka i juli/aug och bara viiiila jag också ;-)
Det där med gamla ex.. ja.. vissa förstår man inte hur man kunde fastna för haha, lustigt det där.
Puss puss!!

Douglas sa...

oskrivnablad: Hi hi ja det är väl så...fast å andra sidan är jag som en duracellkanin när jag inte är ledig.

Och visst är det skönt att man inte behöver ha spöken huruvida det skulle kunna funka igen eller om man gjorde fel som gjorde slut etc. etc.

Kram!

Fröken: Åh tack så mycket min kära hustru, du har varit SÅ saknad ;=)

Semestern var superskön och att åka iväg med dottern låter ju hur mysigt som helst ! Jag vet ju hur nice det var med brorsdottern på tu man hand.

Pusspuss!

Billie sa...

Kan nog tänka mig att du kan vara en riktig diktator, haha! Skulle nog aldrig komma på tanken att springa med dig ;P

TGIFridays har sjuuuuuuukt goda drinkar, så strunt i Fajitas och bjud henne på en underbar drink istället ;) Eller både och vetja! Bättre kombination :D

PPG!

Douglas sa...

Billie: Haha jamen det var ju baaaaara för hans eget bästa ;=)

Mmm jag tycker ditt förslag låter alldeles utmärkt. Ska nog köra på det ;=)

PPP!