fredag 10 juli 2009

Tillbaka i gymet

Gjorde comeback i gymet igår också efter semestern. Gick såklart inte alltför bra efter ett uppehåll på nästan 2veckor i styrketräningen. Det känns idag kan jag säga.

När jag gick ut från gymet såg jag en välbekant tjej ca 10min framför mig. Boxaren2. Har inte sett henne på rätt länge så jag knallar ifatt henne.
-Vad kul att se dig igen säger hon
- Ja tack detsamma svarar jag

Vi knallar vidare tillsammans innan hon frågar
- Vad ska du göra nu ?
- Ja jag ska nog äta som brukligt efter träningen.
- Kan vi inte ta en fika och prata lite ?
- Jo det kan vi göra. Bara vi sätter oss på ett ställe där jag kan äta. Typ CoffeeHouse by George över gatan.
- Det blir jättebra. Jag ska bara hem och ta en snabbdusch så jag är där om 15min.

Så jag väntar på henne. Väl därinne så frågar hon mig nästan på en gång hur är det med kärleken ? Jag säger som det är att jag träffat en del tjejer men ingen som jag är intresserad av på riktigt. Hon tittar förvånat på mig och frågar hur det kan komma sig att en kille som du inte träffar någon etc. etc. Den frågan man älskar som singel ;=) ?

Efter det överröser hon mig med komplimanger som jag inte ens vill skriva här eftersom det känns så pinsamt...ha ha. Men jag blir rätt förvånad med tanke på vår "historik". Har ju liksom alltid haft känslan av att hon bara söker bekräftelse genom mig. Vi sitter och pratar i 1.5h tills stället stänger och jag säger :
- Ta mitt nummer. Du får gärna ringa mig ifall du nångång vill boxas igen eller kanske springa ?
- Jo det kan jag gärna göra.

Hon matar in mitt nummer i telefonen, ringer mig och säger samtidigt
- ...eller så kan vi väl ringa varandra om vi vill göra någonting annat kul ?

Sen skiljs vi åt och när jag kommer hem 20min senare har jag fått ett SMS från henne :
Verkligen trevligt att springa på dig ;=) Kul att lära känna dig utanför boxen, du verkar vara en härlig människa. Ses o hörs. Kram X.

Jag svarar nånting liknande. Hon verkar trots allt vara en rolig tjej. Alltid kul att träffa glada människor som tycker om att hitta på saker.

6 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

:)

Douglas sa...

VVP: Kortaste kommentaren hittills...ha ha ha. Vet inte riktigt hur jag ska tolka den ;)

Får väl svara med ett :) ha ha.

KRAM!

Anonym sa...

Som sagt.. trevliga människor är aldrig fel att ha runt omkring sig =)

Inget pirr då?

Douglas sa...

Latja: Verkligen inte ;)!

Hmmm ja kanske lite pirr. Hon är ju trots allt rätt snygg och verkar rätt framåt och sånt gillar Dogge.

KRAM!

Varför vara perfekt.. sa...

Jag tycker det är kul att hon tycker du är kul. :) Kraaam

Douglas sa...

VVP: Ah ok. Då är jag med !

KRAAAM!