lördag 4 december 2010

Flyttlasset har gått

Så är då flytten avklarad. Jag fick tillåtelse att lämna hela mitt bohag i den nya lägenheten, men inte bo där. Gick hur smidigt som helst på lite mer än 3h. Jag hade packat nästan allt i kartonger så det var bara att bära och springa. Dock började det inte så bra när vi kom fram till addressen. Jag backade nämligen på en bil med vår lastbil. 2500kr åt h*lv*t*e :=( Första gången i hela mitt liv jag ställer till med något i trafiken.

Och boendet löste sig som så att jag bor hos min äldsta barndomsvän i Farsta. Detta Farsta där jag är uppvuxen och bodde i drygt 25 år. Detta Farsta som vi flyttade till 1982 när jag var en liten grabb. Och nu bor jag alltså ca 100m från den lägenheten. Ni förstår vilka nostalgi-kickar jag fick när jag kom hit idag. Det känns hur märkligt som helst.

Även om det känns rätt tungt att inte få flytta in i det nya, tror jag det kommer vara rätt skoj att bo med en kompis så här. Det blir en ny erfarenhet ;=) Kombo heter det va ? Vännen jag bor hos har jag inte så mycket gemensamt med längre. Vi lever väldigt olika liv. MEN, så fort det är strul vet vi att vi kan räkna med varandra till 100%. Efter mitt senaste inlägg ringde jag honom och förklarade hur läget låg till och det var liksom självklart att jag kunde bo hos honom.

När jag pratade med min käre mor om honom idag kom jag på att han är den ende av mina vänner som jag faktiskt aldrig någonsin har blivit besviken på.

Men det känns också vemodigt att lämna min gamla lägenhet. Trivdes ju väldigt väldigt bra i det området. Nära till Gallerian, nära till grönområden och nära till stan. Det är nog ett område jag skulle kunna tänka mig att köpa en större lägenhet i framtiden när jag vill flytta ihop med en tjej. Därför känns det så otroligt bra att ändå ha lägenheten kvar i och med 2:a-hands-uthyrningen ifall jag inte skulle trivas på Kungsholmen.

4 kommentarer:

Janet sa...

Jag hoppas att allt snart kommer lösa sig och leda fram till något bättre än du ens kunnat drömma om!

Det blir ofta så när man väl kommer ur en oerhört prövande och tung tid som bara tycks fortgå utan ände på det hela trots att man kämpar.

Oavsett så finns vi kvar här och hejar på dig! :)

Varma kramar till dig!

Anonym sa...

villr bara säga kram och att det kommer bli bättre. Är inte så inspirerad att skriva nåt annat klämkäckt just nu men du vet att jag håller tummarna för dig! =)

KRAM

Fröken Svensson sa...

Vad skönt att det löste sig med att bo hos någon som du kan lita på =) Kombo har man ju testat på några ggr ;) Idag då jag åkte och hämtade dottern så kände jag att jag ville tillbaka till områdena där jag bodde tidigare och det var jobbigt :( Nu ska man börja om o leta och det tär på krafterna. DU har gjort det smarta: du har ett val om du inte trivs. Hoppas att du gör det dock såklart.
PUSSSS!!!

Douglas sa...

Janet: Only time will tell ;=)

Det känns verkligen värmande att ni bryr er och hejar på mig !

Varma kramar tillbaka !

IS: Tack tjejen, det värmer !

KRAM!

Fröken: Mmm man får försöka se till att göra det bästa av situationen.

Jag har också hemlängtan ibland till mitt gamla boende. Rätt rejäl om jag ska vara ärlig...;=)

PUSS!!