onsdag 29 december 2010

Det börjar ljusna...

Träffade byggherren idag för att titta på protokollet (inte DET protokollet Bille ;=)) från slutbesiktningen av lägenheten. Det såg bra ut. Tittade sen på lägenheten och jag blev jätteglad för den är faktiskt riktigt fin och toppmodern. Det enda som jag stör mig på är att lägenheten ligger lite väl lågt. Jävlar om någon försöker klätta in, då kommer dom bli smekta med ett baseballträ...ha ha ha. Tror minsann jag ska lägga upp lite bilder när jag fått i ordning allt. Jag har också bestämt mig för att inte borra mer än nödvändigt i väggarna förrän jag är helt säker på att jag vill bo kvar där.

Fick tom. ett par nycklar av byggherren ;=) Pratade sen med mäklaren som i sin tur berättade att han pratat med banken och att allt var klart. Ska träffa honom klockan 13 imorgon så nu börjar det väl se hoppfullt ut med inflytt imorgon !

Å andra sidan finns ju ändå en känsla av vemod att lämna min kombo. Vi har kommit så sjukt bra överens, så jag måste vara en enkel människa att leva med ;=) Hursomhelst så har han varit otroligt snäll. Direkt när jag flyttade in sa han att jag kan bo här hur länge som helst tills det löser sig. Han har inte heller sagt ett enda ord om att jag behöver betala hyra. Sånt kommer jag ihåg...så jag beställde en ny 23-tums skärm till hans dator och har även gett honom ett par riktigt schyssta dator-hörlurar ( så nu är han fullkittad för att spela sitt WoW på datorn). När jag fyllde år fick jag en middag för 2 på en tapas-restaurang med tillhörande Sherry-provning och han kommer vara den jag ska nyttja den med (även om damsällskap hade varit att föredra....ha ha ha).

En rolig detalj i det hela är ju att vi nu ikväll har varit riktigt snälla mot varandra...kommentarer i stil med :
- SENAST 13.15 imorgon så ska dina kartonger vara UTE ur lägenheten !
- Fy fan vad skönt att flytta härifrån så jag slipper se din nuna varenda dag !
- När du har flyttat härifrån vill jag inte se dig på MINST 6 månader !
- Det här är den värsta månaden i mitt liv. Kul att ha flyttat in och bli kombo med dig av alla människor...kommer inte sätta min fot i den här förorten närmsta 100 åren


...har ju haglat och som ni säkert vet om vid det här laget är grabbars sätt att tala om att man har haft det väldigt trivsamt och tycker det är lite synd att vi ska skiljas åt trots allt ;=) Så uttrycker vi att vi gillar varandra...ha ha ha.

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Typsikt grabbigt, och gulligt ;)
Det kommer säkert bli toppen i nya lyan. Hoppas du lägger ut lite bilder sen. PUSSSS!!

Billie sa...

DET protokollet kommer snart vara VÄLDIGT fullklottrat med tanke på att DU inte är här och tar hand om mig när jag är ensam, sjuk och alldeles, alldeles ledsen.

Sug på den du baby ;)

Anonym sa...

Att bo ihop med en kompis under en tid är jäkligt skoj tycker jag. Känner man sen den andra så bra att det an hagla såna sköna kommentarer är det bara ett +
Gott slut och gott nytt på dig!

Douglas sa...

Fröken: Haha ja det stämmer nog rätt bra.

Mmm ska se till att få ut lite bilder när jag fått någorlunda ordning på det hela.

PUUUUUUUUSS!

Billie: Haha DET protokollet är struket i och med att det är ett nytt år ;=) Sådeså...hi hi hi...

Usch då :=( Tur att du hann friskna till innan nyår, både för dig själv OCH för mig...hi hi hi.

PPP!

oskrivnablad: Mmm det har varit riktigt skoj på sätt och vis. Hade dock gärna skippat dom långa restiderna till/från jobbet/stan.

KRAM!!