torsdag 7 oktober 2010

Sökandet går vidare.

De 2 lägenhetsvisningarna jag var på i helgen var verkligen vitt skilda. Ena lägenheten såg ut som hej kom och hjälp mig och den andra var riktigt fin. La tom. ett bud på den innan magkänslan sa till mig att den här lägenheten vill jag verkligen inte ha. Den dög alla gånger, men det är inte gott nog. Det som främst fick mig att backa var planlösningen. Jag tycker att det är riktigt snyggt med öppna ytor och speciellt om köket och vardagsrummet är öppet med någon slags bardisk som avgränsare. Att lägenheten dessutom inte låg i Vasastan eller Kungsholmen var ytterligare ett minus som fick mig att backa. Men men, det är bara att ta nya tag nu i helgen.

Däremot så köpte jag mitt livs dyraste par jeans istället...1300kr(!) som säkert inte är någonting speciellt för er...ha ha ha ;=) Bröt ytterligare en barriär då jag köpte ett par bruna lågskor (har aldrig haft såna) som är riktigt nice faktiskt.

Det som dock känns riktigt bra är att jag inte har den här köphetsen att jag MÅSTE köpa till varje pris. Det ska verkligen kännas rätt. Kanske kommer sånt här med åldern, för jag känner likadant angående andra viktiga områden, som t.ex. förhållanden (även om jag f.n tycker det är helt ok att vara singel). Nog stämmer det att man blir kräsen med åren.

Apropå "förhållanden" hände en rätt kul grej. Stötte på en manlig kollega med en vän( kalla honom Mr.X) på krogen (Fröken Svensson, jag tror det var Lemon, men kan ha varit Lokal ;=)) Hursomhelst pratade jag med en främmande tjej därinne och eftersom jag tycker det är intressant att veta hur tjejers funderingar går föreslog jag för henne att hon skulle peka ut 2 killar där 1)En var någon hon skulle vilja ha ett ONS med 2)En hon tyckte såg ut som pojkvänsmaterial.

Det roliga var att hon pekade ut Mr.X som ONS killen ;=) Men det får du självklart inte säga till honom sa hon till mig. Nä givetvis inte svarade jag...och berättade det såklart för honom på en gång när hon gick på toa...ha ha ha. Han såg rätt nöjd ut när jag förklarade för honom.

Jag hade glömt bort hela historien tills den dag då jag sprang på kollegan på jobbet som berättade att Mr.X hade börjat limma på henne och att dom senare haft sex. Kollegan berättade vidare att det roligaste var när hon i efterhand berättade för Mr.X att han var den som hon helst ville ha ett ONS med och hur Mr.X då hade spelat jätteförvånad i stil med nääää är det saaaant ? Vad roligt !.

Jag och kollegan hade rätt kul åt det hela och var rätt ense om att det är bra att låte tjejer TRO att det alltid är dom som styr och ställer och planerar...hi hi hi.

3 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Låta oss TRO, hahaha.

Grejen är att det är omvänd psykologi. Vi låter er tro att vi tror att ni tror att vi tror, hahaha, ja du fattar, fast det egentligen ät så ATT vi styr ;o)

Puss på dig!

Fröken Svensson sa...

Omvänd psykologi är undebar då den fungerar. Den fungerar på er killar också, tro mig ;)
PUSS!!

Douglas sa...

Pettiwoman: Haha det är omvänd omvänd psykologi...så GLÖM det där med att ni styr ;=)

Puss tbax!

Fröken: Haha jag måste motvilligt erkänna att det nog ligger en del sanning i det du säger...;=)

Den som inte insett det(oavsett kön) är ute på djupt vatten kan vi väl enas om ;=) ?

PUUUUUUUSS !