söndag 11 juli 2010

Kort om veckan som gått.

Jag har haft en supertrevlig vecka ! Min brorsdotter är på besök i stan och i Onsdags var vi (som jag lovat henne) på TGIFridays på Birger Jarlsgatan och åt kyckling-fajitas. Vi pratade om lite allt möjligt, skolan, pojkvännen och lite allmänna funderingar. Det är så skoj att se hur glad hon blir när man visar att man genuint bryr sig om henne genom att ställa en massa frågor.

I Fredags var jag och några gamla kollegor och hade en picknick på ängen mellan Junibacken och Josefinas på Djurgården. Det var supernice även om jag drack en hel liter rosévin...nu lät ju det där värre än vad det var med tanke på att vi var där i 5h. Men jag skuttade ju inte upp 07.00 dagen efter och mådde prima om man säger så. Som så många gånger förr när man är lite bakis så är en löprunda mycket bra medicin. Sagt och gjort. Så jag knöt på mig skorna och sprang 9km runt Vinterviken/Trekanten och vips var huvudvärken borta. På kvällen skulle jag och en kompis ut och parta lite och planen var att inte komma ut för sent med förra helgens debacel i minnet där jag höll på att somna innan vi ens kom in till Gerdas. Det gick bra tills vi började spela något spel på hans playstation 3 där man kör tillsammans. Det var hur kul som helst och runt 01.40 kom vi in till Lokal (tack Fröken för klargörandet ;=)). Vi hann bara vara där cirka 1.5h innan dom stängde innan vi drog hem och fortsatte spelandet...ha ha ha.

Idag har jag hunnit med en 1.5h promenad ute i det underbara vädret och även styrketräning i 1.5h.

Nu laddar jag för VM-final i fotboll ! Viva Espana !

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Låter som en härlig vecka :D Snart får Fröken också semester, på fredag.. Wiiiieee!
Bra att du tar hand om din brorsdotter, med mig är det ju sämre med diverse hyllor och resor hahaha ;-)
Duktig du är som springer i hettan, ska själv ta mig till gymmet imorgon men det tar emot i hettan. Puss!

Anonym sa...

Visst är det skönt att träna trots hettan =)
När det gäller fotbollen hejade jag på Holland, men efter ett tag kändes det som det kvittade vilket lag som vann. Riktigt usel match i mina ögon =) Hade kunnat gjort det bättre själv!! (inte) Hahahaha
Ha det bra i värmen nu.
Kram

Billie sa...

Det ÄR väldigt kul när någon är genuint intresserad av det man pratar om. Och att kunna visa andra att man är det är en väldigt bra egenskap.

TV-spel och annat... Vi kan väl helt enkelt konstatera att på vissa punkter så är det bara så att "boys will be boys" ;D Hihi! (MEN jag är beredd att hålla med om att TV-spel är väldigt skoj)

PPG!

Douglas sa...

Fröken: Haha ja jag erkänner mycket skamset att jag inte givit dig den uppmärksamhet som du så väl förtjänar ;=) Jag får bättra på mig helt enkelt och vara tacksam för att du är så förstående !

Puss!!

oskrivnablad: Oh ja jag älskar värmen ! Har folk redan glömt bort att vi hade istid i typ 6 månader för inte så länge sen ;) ??

Haha såklart du hade gjort det bättre ! Finns väl inget lättare än att spela fotboll från läktaren/tv-soffan ?

Kram!

Billie: Jag måste nog skamset erkänna att du för en gångs skull(hi hi hi...) har rätt !

PPP!