lördag 31 juli 2010

Framme !

Sitter på flygplatsen läsandes Illustrerad vetenskap när jag helt plötsligt får syn på runt 20 muslimer i ett hörn. Vi snackar lång vit heltäckande dräkt, makalöst helskägg och den lilla mössan på skallen. Ser 2 poliser prata med dom innan dom leende går därifrån.

Ser sen att dom ställer sig upp och ställer sig i 2 led och börjar be.Känns ju hyfsat skumt att se folk göra sånt på en flygplats 21.30 en Torsdagkväll. Kalla mig gärna fördomsfull men muslimer som ber på en flygplats får mig att associera till vissa mindre trevliga händelser. När dom sen tar fram sina bönemattor, lägger sig på knä och börjar be är det JAG som i min tur bönar och ber...ha ha ha...att dom inte ska på samma flyg som mig. Är ju helt plötsligt "övertygad" om att dom kommer kapa planet, sikta in sig på någon byggnad och spränga hela skiten i luften. Av övriga resenärers reaktion att döma var inte jag den ende att tänka så här... ha ha ha. Jag blev dock bönhörd när jag såg att dom inte klev på mitt plan.

Så jag har kommit fram helskinnad och känner en riktig semesterkänsla. Sitter på ett fik med laptopen på bordet och dricker mitt kaffe tittandes på alla vackra kvinnor som passerar. Skulle kunna sitta här hela dagen. Det är underbart att vara man !

4 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Gottegris ;o)

Kram

Douglas sa...

Pettiwoman: Du anar inte hur rätt du har. Tryckte precis när en stor bit chokladtårta...ha ha ha.

Kram!

Pettiwoman sa...

Åhhh i löööve choklad!

Och där sitter du helt ensam... utan mitt trevliga sällskap ;o)

Douglas sa...

Pettiwoman :Hahaha jag hade nog bara fått skäll av dig för att jag tittar på andra tjejer...;=)

Kram!!