lördag 20 juni 2009

Långpromenad och massagebehov

Jag fick ett infall i morse som visade sig inte vara så begåvat. Jag fick för mig att jag skulle promenera till mina föräldrar längs med olika cykelleder. 15km enkel resa. Ibland räcker dock inte en positiv inställning till saker och ting långt. Särskilt inte när det gäller att ta sig från A till B om man har mitt lokalsinne.

Jag beväpnade mig med min mp3-spelare och började knalla. Jag tänkte inte heller på att en sån här led inte alltid är så bra skyltad (vem behöver en karta...ha ha ha ? ). Så efter 4-5km var jag följdaktligen helt lost. Hamnade i något bostadsområde i Västertorp och kryssade mellan gatorna. Men som så ofta löser sig problemen och så även denna gång. För helt plötsligt ser jag en skylt med Sverigeleden-märket och jag inser att jag är på banan igen ;=)

Knallar glatt vidare innan jag börjar ana oråd med tanke på att det var längesen jag såg en skylt som bekräftar att jag är på rätt väg. Är lost igen. Jag ringer en kompis som får kolla på kartan var jag är mellan alla skratt. Jag blir bland annat "idiotförklarad". Det visar sig oväntat att jag trots allt är på rätt väg. Efter allt som allt 3h promenad är jag dock framme vid mina föräldrar. Blir otroligt glad när min käre mor har mat redo och jag äter glatt allt som serveras.

Kollar senare på en karta på nätet vart jag har gått och det visar sig att jag förlängde promenaden med x antal kilometer....som ett resultat av mitt irrande. Fanns ju ett antal ställen där jag gick fel och tog en omväg. Som sagt, det var inte alltid så bra skyltat. Ibland var det inte skyltat alls.

Kul att komma till en T-korsning som den här...står ju inte ens åt vilket håll Sverigeleden går ? Även om jag såklart instinktivt ville börja gå mot Trosa så hade det inte hjälpt mig...ha ha ha.


Känner mig inte helt pigg nu av förklarliga skäl och begreppet "lugn hemmakväll" kommer definitivt tillämpas för min del ;=) Kanske inte heller skulle ha bokat in en 7km:s löprunda med kompisen imorrn förmiddag med tanke på hur stela mina ben känns nu. Massage någon ?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Gång och cykelvägarna borde verkligen ses över. Inte alls förvånad över att du irrade bort dig. Det är ju en djungel det där =)

Hoppas du haft det bra.
Kram

Ejjeliten sa...

Haha, inte lätt. Tur mamma fanns där med mat. :)

Hur gick löpturen sen då?

Kram

Douglas sa...

Latja: Jag är verkligen ovan vid att röra mig på dom så jag har ingen koll på hur bra skyltat det är i allmänhet. Får lita på dig ;) !

Kram!

Ejjeliten: Haha ja henne kan man lita på i ur och skur !

Löpturen förlängdes till 1mil...och gick hur lätt som helst ! Fattade nada, trodde inte jag skulle orka lyfta benen ens.

Kram!

Ejjeliten sa...

Haha. Du hade ju fått uppvärmning dagen innan. Var därför ju. :) Och nu är min blogg uppdaterad. Du är ju för otäck du, skriver precis när jag skriver... Kram på dig =)

Douglas sa...

Ejjeliten: Hahaha ja det kan man verkligen säga ! Tycker nog uppvärmningen var i längsta laget ;)

Det är ju verkligen läskigt ! 2:a gången på raken...det är inte så att du har en kikare riktad mot mitt vardagsrum..ha ha ha ?

Kram!

Astriid sa...

Av förklarliga skäl? Haha, kan det var midsommaraftonen som spökar tro? ;)

Det låter helt galet att få ett sånt infall. Men ibland måste man ju vara lite wild and crazy, hahaha! Jag skulle aldrig få för mej att promenera till mina föräldrar. Tur att dom bor sex mil bort. Jag behöver inte ens fundera på att få för mej nåt så dumt ;D

Men nu vill jag höra om midsommar kära hjärtat.

Kraam!

Fröken Svensson sa...

Hahaha, rolig du är. Kanske ska kolla upp nästa gång i förväg vart du ska ;o) Iofs är det ju alltid kul med lite äventyr också. KRAM!

Douglas sa...

Astriid: Njae syftade snarare på att man blir rätt trött efter 3h promenix ;)

6 mil skulle jag inte heller ens få för mig att knalla...

Mmm wild and crazy förgyller onekligen livet även om notan kan bli dyr ibland.

Kraaaaaaaaaaam !

Fröken: Äsch, kartor är för kvinnor...ha ha ha.

Skämt åsido har du nog rätt...som vanligt ;=)

KRAM!

Astriid sa...

Hmm.. Det känns som att du undviker ämnet midsommar darling och nu blir jag genast nyfiken på varför ;)

Haha!

Kran

Douglas sa...

Astriid: Åååh detta "förbannade" 6:e sinne som kvinnor har och som förföljer oss män livet ut...ha ha ha.

Min midsommar var en kombinerad 40-årsskiva och midsommarfirande. Inte alls lugn. Höll mig dock i skinnet...nästan...ha ha ha. Men inget speciellt att skriva om.

Kram!

Astriid sa...

Dessvärre vet jag inte om detta kan räknas till mitt sjätte sinne :P Haha.. MEN. Jag är fortfarande nyfiiiken. Bara för att du vägrar säga nåt mer än så. Hihi!

Jaja, jag ska inte tvinga ur dej nåt. Bra att du hade skoj ändå :) (vilket jag antar eftersom det inte var lugnt ;))

Douglas sa...

Astriid: Haha ok då...lite fysisk kontakt blev det...;=)

Kraaaaaaaaam!