fredag 12 november 2010

Kul kille...

...kan man nog inte säga att jag är för tillfället. Jag har en väldigt "jobbig" tid just nu med oerhört mycket som händer. Det är allt från lägenhetsköp som drar ut på tiden p.g.a massa papper och annat krafs som inte skickas/lämnas in i tid (dock sköter jag mig...). Det är även uthyrning av min nuvarande lägenhet i 2:a hand som jag fixar med. Får hoppas att det går igenom då jag vill ha den i reserv ifall jag inte trivs i stan och vill flytta tillbaka. Jag har angett "provboende" som orsak till varför jag vill hyra ut den. Går inte det kanske jag behåller den i allafall. Vet ju dock inte om man får äga en bostadsrätt OCH hyresrätt samtidigt ?

Sen till håller jag på och utvecklar en uppgift på jobbet som är rätt viktig. Funkar inte den som den ska så kommer det medföra en hel del strul....typ att det mesta inte kommer fungera ;=) Å andra sidan gillar jag utmaningen och när jag har lite press på mig. Tar det också som lite smickrande att just jag får göra uppgiften även om jag har bett en annan kollega kodgranska det jag gör. Oavsett vem som hade gjort jobbet är det av sån typ att man vill att minst 4 ögon ska ha sett varje kodrad.

Jag hinner knappt med mina vänner och somnar typ 22.30 på kvällarna som en stock. Lite ledighet vid Jul kommer inte kännas fel.

7 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Fullt upp hör jag. Men det låter som att det i slutändan är roliga saker då de är över :) Tror du kommer fixa jobbprojektet galant och jag är inte förvånad över att du fick projektet och att du är så smart gällande lägenheterna, att du hyr ut din hyresrätt. Jag sitter i dilemmat om jag ska flytta eller inte och det är inte bara, utan det ska till ett byte IGEN i så fall. PUSSS!

Anonym sa...

När allt faller på plats så ska du se att den roliga killen är tillbaka igen =)
Kram

Janet sa...

Kan ju bli så emellanåt när det verkligen är fullt upp och man inte hinner stanna upp och bara vara lite grann. Sedan är du ju alltid en kul kille iaf eftersom du har en grymt skön humor. Att du inte har tid just nu att visa prov på den är inte samma sak som att du inte är det. Vi andra vet ju precis vilken förmåga du besitter ;)

Var rädd om dig och ta vara på de små stunderna som ges av skratt,avkoppling och glädje vännen.

Kramar är himla bra det också.
Vet ej hur det ser ut på din arbetsplats om det bara är karlar eller så (och de behöver väl kramar och kramas de också iofs)men annars kan du ju fästa en lapp på skjortan där det står: " I need a hug" eller "Kramar mottages tacksamt" eller "Krama mig för helvete!!!" ;P
Så tror jag garanterat att dagen kommer innebära en del humor också. ;D

Kraaaaaaaam :)

Singelsussi sa...

Härligt att se dig i lördags! Jag var nog en smula överförfriskad dock :)Vi hörs i veckan.

Borde inte vara några problem att äga både en hyresrätt och bostadsrätt förresten.

Kram

Douglas sa...

Fröken: Jo det är verkligen fullt upp.

Åh tack så mycket ! Det är trevligt att mina läsare tror på mig i allafall...;=)

Har du bestämt dig för att inte köpa ?

PUUUUUUUUSS!

oskrivnablad: Ja det hoppas jag händer inom en snar framtid ;=) !

KRAM!

Janet: Mmm tänkte mest på att jag känt mig lite asocial på sistone. För humorn har jag inte släppt än ;=) Hugger på kollegor i tid och otid.

Hmmm intressant det där med kramar. Som den stenhårda karl jag är behöver jag givetvis inte sånt...;=) Närå men jag behöver bara helt enkelt fokusera på målet och köra på. Jag litar på mig själv innerst inne.

Skulle jag ha såna lappar på mig så skulle jag bli otroligt "mobbad" av mina kollegor ;=) Men nog skulle det innebära en hel del humor också !

KRAM!

Sussi: Haha ja hyfsat överraskad jag blev över att se dig. Har nog aldrig varit på Vassa Eggen förut. Fast det kanske du tycker är logiskt med tanke på din kommentar..."Vad gör DU på det här stället, det är ju inte alls din stil"...ha ha ha.

Jag tyckte det var ett rätt nice place ;=) Förresten, SÅ överförfriskad var du faktiskt inte. Lite salongsberusad bara...hi hi hi.

KRAM!

Fröken Svensson sa...

Jag har inte bestämt mig för att inte köpa utan för att inte bo så här dyrt och trångt hahaha. Och då vet jag inte om jag orkar vänta. Ska iaf lägga ut en annons så får vi se =)
Puss på dig!!

Douglas sa...

Fröken: Ok ! Jag håller alla tummar för att det blir toppen !!

Pusspuss!