måndag 30 juni 2008

Träningsuppdatering

Träningen har gått uselt senaste tiden. Inte på grund av att jag varit lat utan skadad. Dagen innan midsommarafton körde jag ett boxpass på SATS. Glömde mina lindor hemma som jag brukar ha för att skydda knogar och handleden. Med ca 10min kvar av passet drog jag en vänsterkrok och kände att det brände till i underarmen. Full av adrenalin och rejält varm kände jag såklart inte så mycket då utan körde färdigt passet...

Kan säga att dagen efter på morgonen när jag inte kunde lyfta handen från kudden kändes det desto mer. Drog in till akuten där tjejen i kassan sa nånting i stil med "jag behöver nog inte fråga vad du har gjort med tanke på att din hand är helt sned, den är ju bruten".

Vad skoj att få tillbringa 6 veckor i gips när sommaren är på g...Blev undersökt av en läkare och forslades in till röntgen, där det överraskande visade att inget är brutet !! Däremot var min hand så svullen att den vridit sig. Jag frågade läkaren vad som var fel varpå han svarade "Inget är brutet, den är bara svullen". Ja det behövde jag verkligen ett läkarutlåtande för att förstå med tanke på att den var stor som en handboll...ha ha. Så vad som verkligen har hänt vet jag fortfarande inte.

Det var som sagt snart 2veckor sedan och nu är handen mycket bättre. Svullnaden är nere, även om jag inte kan röra handen obehindrat. Dock klättrar jag ju på väggarna då jag inte rört mig under tiden. Är därför noggrannare med vad jag stoppar i mig så jag inte ska tappa formen alltför mycket.

Ytterligare en grej som är lite tråkig är att jag de senaste 2 gångerna kört med en tjej som varit lite halvcool :=) Hon kom fram och pratade med mig helt sonika en gång efter träningen och sen har vi sprungit på varandra som sagt 2ggr och tränat ihop. Hon tränar boxning ( och kallas således boxaren ) och grymt vältränad och rätt söt, en kandidat för en fika eller något annat skoj helt enkelt :=) Vi har dock inte setts efter min skada.

4 kommentarer:

Astriid sa...

Du är tillbaka ;D Vad lycklig jag blev nu!!

Härligt med ragg på gymet ;) Hoppas ni träffas snart igen!!

Kram,
Astriid.

Ejjeliten sa...

Jaaaa du är tillbaka!! =) Var har du varit? Blev ju helt bestört där ett tag. Hihi.

Vilket skit att gå och skada sig då men tur ändå att inget var brutet. Och härligt med gymragg som Astriid säger.

Men å vad glad jag är att du är tillbaka =)
Kram!

Zinnie sa...

Tjoho. Hej och vad kul att höra av dig igen.
Skönt för dig att inget var brutet, jag bröt min handled för inte så länge sen - det sög. Fast jag hade också tur, det kunde varit båtbenet som de trodde först. Så nu blev det fyra veckors gips istället för 3 månaders...

Bjudit boxaren på fika än?

Kram

Douglas sa...

astriidÅh tack snälla du !

Hihi ja en liten flört är aldrig fel. Får väl se när vi ses igen nu med tanke på semestertider.

Kram !

ejjelitenJag flydde fältet till Tobago en sväng, dock hade jag såklart aaaaalltid er i tankarna =)

Hmm vet du vad, jag undrar egentligen inte om en fraktur trots allt inte är bättre än en mjukdelsskada...

Kram !

zinnieNice att vara tillbaka också :=) Ja båtbenet måste ju vara det värsta att få fraktur på.

Hur mår handleden nu då ?

Njae jag har tyvärr inte träffat henne efter skadan. Men fika är nog lite för tråkigt, även om det kanske passar bra efter en gemensam träning :=) ?

Kram !