fredag 27 februari 2009

En present till.

När jag kom till mitt skrivbord igår eftermiddag hade jag fått en present till av städaren. En bok med titeln Du kan få leva för evigt i paradiset på Jorden.För er som inte vet, kan jag nämna att detta är en bok som Jehovas Vittnen ger till personer som dom kan vara prospects. Detta vet jag eftersom jag för många år sen (som jag nämnt tidigare) hade en flickvän som huxflux i mina ögon gick med där. Hon visade mig den här boken också när hon gått med och ville övertala mig. Jag gick inte med och i samma ögonblick förlorade jag kvinnan som bara några veckor innan hade sagt att jag var hennes prins och förde diskussioner om att flytta ihop. Så kan det gå.

Sen hur han ens kan tro att jag är intresserad övergår mitt förstånd. När jag i Julas önskade honom God Jul svarade han tack men jag firar inte Jul. Redan då förstod jag vad det var fråga om och jag klargjorde min ståndpunkt för honom vänligt men bestämt att jag inte är det minsta intresserad eller tror på det som dom "predikar". Likväl låg boken nu där på min plats.

Hade det varit för några år sen hade jag nog blivit väldigt ledsen. Att återigen påminnas om bland en av de största smärtorna jag upplevt i mitt liv. Att förlora en kärlek på ett sånt här absurt sätt. Nu reagerade jag mest över hur sjuka saker som står i boken och det blev riktigt komiskt. Vi skrattade hjärtligt när vi läste för tjejerna om hur de bör uppföra sig och att de absolut borde ta till sig dessa "visdomsord"...ha ha ha.Ett exempel :

Hustrurna må undergiva sig sina män. I våra dagar är det vanligt att kvinnor är stridslystna och att de konkurrerar med männen. Men när hustrur försöker tränga sig före och försöker överta ledarskapet så ger detta nästan alltid upphov till problem.

Hahaha faaaaan vilket skämt ! Kan inte förstå att tjejerna inte tog detta till sig ;=) ?

3 kommentarer:

Astriid sa...

Hehe, han tog väl chansen nu när du ska sluta ;)

Helt galet sällskap det där! Jäkligt synd att du förlorade din käresta till dom men BRA att du inte gick med..

Kram till dej!

Fröken Svensson sa...

Hahaha, är det sant? Vilken tjej går med i något sånt där kränkande? Skulle jag gått med, så skulle det bara vara för att predika vilket skit de tror på ;)
Kram!

Douglas sa...

Astriid: Haha ja men till ingen nytta...

Dom har HELT absurda idéer och trossatser. Snacka om att leva i en illusion. Å andra sidan verkar ju en del vara rätt lyckliga, vår städare ser ju t.ex hur harmonisk ut som helst. Nästan så man önskar han aldrig vaknar upp...

Tror nog jag ska gå med för att vinna tillbaka henne...NOT !!!

Fröken Svensson: Åh Fröken du måste bara låta dessa visdomsord sjunka in...ha ha ha.

Jag tror att många som går med där inte är så främmande för kristendomen från scratch och då är kanske inte steget så långt.

Jag fattar iofs inte hur man som kille heller vill ha det så här. Att man liksom inte inser absurditeten i såna här åsikter ?

Kram!